Това е историята на “българското” Ferrari F40
Пичовете от канала за история на суперколи в България @bulgarian_registry се свързаха с нас, за да ни разкажат любопитната история на “българското” Ferrari F40. Макар периодично в социалните мрежи да се появяват снимки на въпросното конче, досега за историята му се знаеше съвсем малко.
Става въпрос за кола с британски регистрационен номер F40 PRX. За съжаление номерът на шасито не е известен, но със сигурност става въпрос за оригинално F40, един от 1311 произведени екземпляра, а не някоя реплика, каквито има – например на базата на Pontiac Fiero или Porsche 924.
Пичовете от Bulgarian Registry са се свързали с един от бившите собственици на епичното купе. Това е британец, който купува колата в края на 90-те или началото на новия век за сравнително ниската цена от 200 хил. паунда. Въпросният човек живее у нас повече от десет години и инвестира в строителния бранш, включително в големи обекти, например Ring Mall в София. Изглежда, че в нито един момент не спира да се наслаждава на колата и вместо да я пази за по-късна инвестиция, я кара при всяка възможност. Това обяснява как “българското” F40 днес е на повече от 80 хил. км – един от най-караните екземпляри от модела въобще, като няколко хиляди от тези километри са навъртени и по нашите многострадални пътища, а освен това по шосетата на Люксембург, Франция, Великобритания, Германия и Италия.
Вероятно най-любопитните моменти в историята на конкретния автомобил са два – първият е участие в Gumball 3000 през 2006 г., а вторият, че при неизяснени засега обстоятелства конкретният екземпляр за кратко е шофиран от Доналд Тръмп. За второто не разполагаме с доказателства, но първото е детайлно документирано. Може да разгледате галерията над този текст и да изгледате филма от събитието, в което – между другото – участва и друга “българска” кола – едно Murcielago с регистрационен номер СА 0001 АР. Тогава състезанието започва в Лондон и преминава през Франция, Австрия, Унгария, Сърбия, откъдето колите са натоварени на самолет за Тайланд и впоследствие на друг за Юта, Щатите. От Юта колите стигат на собствен ход до Ню Йорк, като само по време на това рали “нашето” F40 навърта 5000 км без каквито и да е технически проблеми.
Колата е продадена през 2013 г. и в момента се съхранява и шофира във Великобритания, като често се появява по различни фестивали и събития. Повече подробности и интересни истории за суперколи от България може да намерите в страницата @bulgarian_registry.