235 кръпки за 8,5 км по магистрала 'Хемус' - прилича на 'скъпи модерни дънки'


10 Mar 2023

Колкото и да сме свикнали с годините да не подхождаме с прекален оптимизъм към нищо, случващо се в държавата ни, изпитваме поне леко облекчение, че най-накрая кошерът с пчели наречен пътно строителство е разровен. Разбира се, без реални и конкретни резултати на този етап, но поне изглежда, че има опити за откриване на проблемите и отстраняването им.

През последните дни не спират проверките за дълбочина на асфалта по различни участъци от най-големите и натоварени пътища в страната. Резултатите, както и очаквахме, са потресаващи на повечето места, но не това е новината от вчерашния ден. Едно изказване на министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков пред bTV разкрива цялостната картинка.

"На магистрала "Хемус" на участък от 8,5 км има 235 кръпки. На Северната скоростна тангента за 5 км има 63 кръпки. Тези магистрали са като едни скъпи дънки с много кръпки и малко дупки", коментира Шишков. 

Има и добри новини обаче. Проверките ще продължат, а най-вероятно в скоро време те ще се извършват по по-модерен начин. „Водим преговори за осигуряване на скенер от чужбина, за да можем да сканираме трасето на Северната скоростна тангента и да проверим състоянието на пътната настилка, без да копаем. Не е разумно да разкопаем всички магистрали, за да направим проверки“, добави Шишков.

Още интересни разкрития за състоянието на различни магистрали?

"Проверката на двата лота на АМ „Тракия“ – от Стара Загора до Нова Загора и от Нова Загора до Ямбол, са показали липси от 12 и 17 процента от асфалтовата настилка спрямо проекта. Те са в лошо състояние не само защото са натоварени. Участъкът от София до Яна на АМ „Хемус“ също е в лошо състояние. При АМ „Марица“, където има и затворен участък, проверките са установили, че при 30 см асфалт по проект реално са 23 и 24 см, като на места е имало проблеми и със земната основа."

Да си внесеш мечта!