ЕС готви промени в закона за нулевите емисии от 2035 г.


22 Mar 2023

Германия може би ще успее да обърне мача и да спаси двигателя с вътрешно горене. Reuters твърди, че ЕС подготвя нов план, който все пак ще позволи използването на бензинови двигатели в нови коли и след 2035 г., стига да работят със синтетични горива. Знаете, че готвената досега забрана предвиждаше абсолютни нулеви емисии, т.е. изключваше всякакъв тип двигател с вътрешно горене.

Преговорите, водени от Германия, в които участва също Италия и още няколко европейски страни, продължават. Двете големи производителки на автомобили се страхуват, че индустрията, в която са ангажирани милиони хора, ще бъде сериозно разтърсена, ако изцяло и изведнъж се премине към електромобили. 

Под натиска на Германия изглежда ЕС иска да въведе нова автомобилна категория – коли, които могат да се движат само и единствено със синтетични горива. Това би решило проблема частично, но според Reuters все още е дискусионно решение, защото ще изисква разработването на нови двигатели, които могат да работят само с е-горива. Предимството на тези горива е, че те могат да се използват в конвенционални коли и сега, без почти никакви преустройства спрямо стандартните горивни системи. Ако се налага разработването на нов тип двигатели само за тях, това донякъде обезсмисля целия процес.

Припомняме, че синтетичните горива по същество не се различават толкова много от нормалните, но в хода на производството им се използва въглероден диоксид от атмосферата, което означава, че колкото повече карате, толкова повече въглероден диоксид ще бъде преработен в гориво. Звучи като перфектния кръговрат и неслучайно Porsche влага милиони в разработката на този тип горива. Засега обаче те са значително по-скъпи от конвенционалните.

 

Лукс от Китай!