Германия и ЕС са на крачка от спасяването на ДВГ и след 2035 г.


28 Mar 2023

Германия е на път да се пребори колите с ДВГ да се продават и след 2035 г., стига да могат да работят със синтетично гориво, съобщава Reuters в пореден епизод от сагата. Макар страните от ЕС да се бяха договорили след 2035 г. продажбата на коли, които отделят каквито и да е вредни емисии, да спре, Германия изглежда ще се пребори двигателят с вътрешно горене да бъде спасен. Това ще стане, като се остави вратичка, че колите, работещи със синтетично гориво, няма да бъдат ограничавани. При горенето си синтетичните горива също отделят вредни емисии, но по-малко от конвенционалните. По-същественото е, че за производството на синтетично гориво се използва голямо количество въглероден диоксид, така че поне на теория колкото повече коли се движат с такова гориво, толкова повече въглероден диоксид ще бъде извличан от атмосферата. Ситуацията изглежда win-win, поне по отношение на въглерода. 

Reuters твърди, че представители на медията са видели чернова на документа, за който са се споразумели Берлин и Брюксел в петък, 24 март 2023 г. Така ще бъде създадена нова категория коли – към бензиновите, дизеловите, хибридните, плъгин хибридните, водородните и електрическите ще бъдат добавени колите, работещи с въглеродно неутрални горива. Това обаче не засяга биогоривата, произведени от растения или друга биомаса, например, за което пък се бореше Италия.

Сделката проправя пътя министрите на страните от ЕС да одобрят окончателно закона днес, вторник, 28 март 2023 г.

 

Много практичен и интересен!