Porsche са направили “Cayman” с 8-цилиндров 5.0 боксер със 750 коня


07 Apr 2023

Седемстотин и петдесет коня в шаси на Porsche 718 Cayman са… много. Тоест, „тамън“, както би казал всеки автомобилен ентусиаст и фен на 8-цилиндровите мотори. Макар, че този, който е бил разработван от Porsche не е V8, а боксер. И по-точно 8-цилиндров боксер с две турбини и работен обем от 5 литра, с мощност 750 к.с. и 1000 Нм максимален въртящ момент. И ръчна скоростна кутия. И 9000 оборота червена граница. При-каз-ка!

Която, за огромно съжаление, не е достигнала до серийно производство. Но е имало работещ прототип, който е бръмчал около Вайсах, при това супер приятно, по думите на Маркос Маркес, продуктов мениджър на програмата за синтетични горива eFuels в Porsche. Информация, която успява да отскубне британския журналист Стийв Съткиф за The Intercooler.

„Ненормален автомобил, с изумителен звук“, е казал Маркос Маркес. Но защо не е видял зелената светлина от борда на директорите? „Не бе правилната кола за това време. Porsche по същество e инженерна компания, която винаги търси нови отговори, различни решения, но понякога просто тези отговори не са необходими в определеното време. Това е част от инженерния процес обаче и прави Porsche уникална автомобилна компания“.

Идеята е била въпросният прототип да се превърне в сериен модел, в наследник на произведеното в 918 екземпляра Porsche 918 Spyder (2013-2015 г.). На снимките виждате, освен фотошопнатото от нас 718 Cayman GT4 RS, концепцията Porsche Mission 70 Concept от 2016, която е позната и като Porsche 904 Le Mans Living Legend. Фазата е достигнала до глинен модел, а реалната ѝ производствена трансформация е Cayman GT4.

Наследник на 918 Spyder обаче ще има. „Хиперавтомобилът винаги е бил част от стратегията на Porsche“, казва Оливър Блуме, шефът на марката. Той обаче няма да бъде представен по-рано от 2025 г.

Сбогом V10!