Това е 1983 Volvo 240 GL с… 6-литров компресорен GM V8


07 May 2023

Една от причините да харесваме Австралия е тяхната автомобилна култура, която е много различна от европейската. И по-точно тунинг културата. Напомня на американската, но с Ози привкус. Това Volvo 240 GL е чудесен пример за „ози слийпър“ или за сериозна доработка и ъпгрейд в мощността и поведението, без особено да му личи. Колата е дело на ентусиаст на име Майкъл Рей, а изработката респектира.

Купува я на 89 хил. км, от първия собственик, след което се започва приказната трансформация. Заводският 2,3-литров мотор отстъпва коша си на 6-литровия GM L89 от VE Commodore. Към него завинтва механичен компресор Eaton TVS1900 supercharger свален от ZL1 Camaro, а резултатът е… неясен, поне откъм конски сили и въртящ момент.

Майкъл все още не е качвал колата на дино или поне не към момента на списване на материала на Street Machine. Можем само да предполагаме какви са стойностите, но със сигурност са достатъчни за доста бързо местене на иначе кубичното Volvo.

Кутията е 6-степенна механична Tremec TR6060, а 8,8-инчовият диференциал е с произход Ford Explorer. Джантите също са от Ford, стоманени 17-ки от SUV модела Territory. Изпускателната система обаче е далеч от серийната – специално изработена за проекта с 2,5-инчов диаметър.

Предните дискове са с диаметър 330 мм от Volvo S70R, комбинирани с мощни 4-бутални апарати от Lexus LS430. Списъкът с части от други автомобили обаче е доста дълъг, така че ако имате интерес, може да кликнете тук за оригиналния материал на WhichCar.au (взет от Street Machine), където са изредени накрая.

Сбогом V10!