Porsche 718 Spyder RS идва с 500 коня и е последното бензиново 718
Да се радваме ли или да тъжим? И двете, защото новото Porsche 718 Spyder RS вероятно е последният модел 718 с двигател с вътрешно горене. Марката отдавна обяви, че следващите Boxster и Cayman ще са изцяло електрически, което важи и за следващия Macan. Това е тъжната част.
Самото Porsche 718 Spyder RS обаче обещава да е много повече от веселo. Базиранoе на най-екстремното купе с централно разположен двигател на марката – Porsche 718 Cayman GT4 RS, като учудващо е по-леко с 5 кг. И с цели 40 от също далеч нелошото 718 Spyder. Масата му е 1410 кг, със скъпия Weissach пакет, а „аварийният“ покрив тежи 18,3 кг, заедно с всички механични части – 25,9 кг при 718 Spyder и 34,8 кг при моделите Boxster.
Окачването е променено в посока комфорт, заради идеята на колата. Не, че няма да може да се юрка на писта, просто фокусът е към пътищата със завои (и барчетата, макар че там и коравото окачване на Cayman GT4 RS работи чудесно). Двигателят е същият 4-литров атмосферен 6-цилиндров боксер, като в 911 GT3: 9000 об/мин, 500 к.с. и страхотен звук.
Имах удоволствието да карам Porsche 718 Cayman GT4 RS на пистата в Истанбул и мога да потвърдя, че този двигател, в 718 опаковка, е брууутално як! При 718 Spyder RS вероятно ще се чува още по-добре, макар че въздухозаборниците отстрани изглеждат малко по-малки.
Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 3,4 секунди, 0-200 км/ч за 10,9 секунди, а максималната скорост е 308 км/ч. За сравнение, досегашният топ модел в откритата гама на 718, Spyder (420 к.с.), развива 300 км/ч. Скоростната кутия е 7-степеннa PDK, няма опция за ръчка, но съм убеден, че пак ще е забавна за каране.
Цената? В официалното прессъобщение на Porsche не се споменава, още я няма и в немския сайт на марката, но Оли Кю казва във видео на TopGear, че започва от 151 000 евро. Това означава 4575 евро по-малко от купето Cayman GT4 RS и 50 717 евро повече (леле!) от „обикновения“ 718 Spyder.