Във всеки нов автомобил има софтуер, правен в България


21 Jun 2023

По повод 30-годишнината си в България Bosch организира демонстрация на технологии за подпомагане на водача, разработени у нас. Те са част от работата на Bosch Инженерен център София, в който за пет години броят на софтуерните инженери достигна от 100 до 600 души.

 

В интервю за Economy.bg инженеринг директорът на центъра Динко Русев разкрива, че българският клон на Bosch работи по 70 международни проекта, свързани с технологии за автомобилната индустрия и по-специално различни системи за помощ на водача, автоматизирано шофиране, AI и електромобилност. Любопитен детайл е, че инженерният център на Bosch у нас разработва нови системи не само за автомобили, но също за мотори, камиони и дори е-колела.

Русев разкрива, че практически във всеки нов автомобил на пазара има софтуер, разработен от Bosch в България. Това най-често са сензори, които отчитат разстоянието пред автомобила, или такивя, които служат на камерите, разпознаващи пътни знаци. У нас се работи също по системите за автономно движение на камиони, свързани с радарни сензори.

В България се разработва и по система, която се казва Powernet Guardian. Тя пази електрическата система на автомобила и ако тя се срине, системата на Bosch осигурява възможност животоспасяващите функции на превозното средство да продължат да работят, докато водачът успешно спре автомобила.

По въпроса за бъдещите автономни автомобили Русев разкрива, че протоколите за сигурност в автомобилната индустрия за навлизане на ниво 4 и 5 изискват технологията да достига не повече от една грешка на 10 милиарда ситуации. Това е целта преди колите да могат да заменят напълно шофьорите в управлението.

По време на събитието в София Тех Парк Bosch демонстрира автомобили от различни марки, които паркират сами – сред тях VW Golf VIII и новият Range Rover Sport Тези разработки са част от работата на българския екип на компанията.

 

Сбогом V10!