Audi тества бъдещото Q6 e-tron по улиците на София
Днес новото Audi Q6 e-torn бе заснето по улиците на столицата (кадрите са на Александър Алексиев и Боян Огнянов), маскирано с камуфлаж. Моделът явно преминава финални тестове преди бъдещото му официалния му пазарен дебют, който ще се състои в началото на следващата година.
Какво знаем дотук? „Audi Q6 e-tron бележи началото на най-голямата моделна инициатива в историята на Audi“, казват от… Audi. Марката вече разпространи снимки на не толкова маскиран (колкото този в София) прототип и дори някои представители на световни медии вече успяха да се повозят в него.
Колата ще е първата базирана на новата Premium Platform Electric (PPE) техника, която Audi разработва заедно с Porsche. При вторите тя ще послужи за основа на новия Macan EV, като електродвигателите, управляващата електроника и софтуерът са вътрешнофирмени разработки.
Архитектурата е 800-волтова и позволява зареждане с мощност до 270 кВт. При идеални условия новото Q6 e-tron ще може да „се напълни“ от 10% до 80% за едва 30 мин, а за 10 да получи достатъчно заряд за 250 км. Пробегът? Ще зависи от версията, но стремежът на Audi e към 600 км.
Сред новостите оптимизиращи ефективността на задвижването са силициево-карбидните полупроводникови елементи, новият тип намотки, които вече не са кръгли, а тип фиба, както и маслената охладителна система на ротора и статора.
Говори се за батерия с капацитет от около 100 кВтч. Ще има версия Q6 e-tron 55 ще е с около 396 к.с. (5,9 сек от 0-100 км/ч), както и и SQ6 e-tron с 510 коня, а топ изпълнението се очаква да е и RS Q6 e-tron със 600 к.с. Преди него обаче ще се появи базовия Q6 e-tron 45.