Ford Mustang GTD идва с над 800 коня и DRS. Цели се в Porsche GT3 RS
„Идеята зад този автомобил бе да вземем състезателната кола и да не променяме нищо по нея,“ казва шефът на Ford Джим Фарли, докато дърпа покривалото от новия Mustang GTD. „Даже добавихме и работи, които са забранени в състезанията“.
Резултатът е доста интересен, а името не трябва да се бърка с най-бързите нафтови Golf-oве. Моторът разбира се е V8, oбемът е 5,2 литра, червените обороти са при 7500, а максималната мощност е над 800 к.с. Те отиват назад през карбонов кардан към монтираната там 8-степенна кутия с двоен съединител Tremec. Това е най-мощният шосеен Mustang правен някога. А каква е целта му?
„Всички ние обичаме нашите Mustang Shelby-та,“ продължава Фарли. „Но тази кола е нещо друго. Тя е прицелена в AMG GT Black Series. В 911 GT3 RS. Искаме да ги победим не само на Льо Ман, но и на улицата“. Доста амбициозно. Главният инженер Грег Гоодал споделя, че целта е обиколка за под 7 минути на „Ринга“. За референция, гореспоменатите коли дадоха съответно 6:43.6 и 6:38.8, като второто време е на GT3 RS-ска с части от състезателните хора от Manthey Racing.
Окачването е доста интересно и използва хидравлична технология позната от предходния Ford GT. Една от функциите му е да приближава колата до асфалта с 40 мм при режим Track, като частите на тази система, заедно с тази за охлаждането на скоростната кутия, заемат целия багажник.
Друго? Зад 20-инчовите ковани джанти от магнезиева сплав работи карбон-керамична система Brembo, а първите са обути в Michelin Cup 2 R. За аерото се грижат клапи в предната част, масивен дифузьор отзад, до който стърчат накрайниците на титаниевата изпускателна система Akrapovič, както и крилото с DRS система.
Серия и цени? Колата ще се произвежда основно от Multimatic, като Ford не споменават конкретно предвидено количество. Казват само, че стартовата цена ще бъде 300 000 долара, оттам нататък ще може да добавяте опции. Ако се доредите.