Toyota Century SUV е японският конкурент на Rolls-Royce Cullinan


02 Oct 2023

Също, както седанът Toyota Century (жестока кола) се спряга за опонент на Ghost и Phantom. Супер луксозният седан, чието първо поколение датира от 1967 г., а актуалното трето, първото ново от 21 години, бе представено на салона в Токоио през 2018 г. А сега японците показват SUV версия на модела, която се казва… Toyota Century SUV.

Със своите 5,2 метра, той е с 33 см по-къс от седана, по-широк е обаче с 6 см, междуосието е 2950 мм (3090 мм при седана), а височината е малко над 1,8 метра, с 30 см повече от лимузината. Платформата е версия на новата TNGA, вероятно модификация на GA-F разновидността, която е основа на новата Sequoia, Land Cruiser 300 и компания, но още не знаем със сигурност. 

Тук обаче Toyota вкарва и система за завиващи задни колела, за да улесни маневрирането с голямата кола, а и защото такива имат и европейците BMW, Mercedes, Audi. Що се отнася до двигателя, за съжаление не е V12, който беше бе традиция при Century. До най-новото поколение, което излезе с 5-литровия 2UR-FSE V8 с 394 к.с., подпомаган от ел. мотор и обща системна мощност 439 коня.

При SUV версията обаче решението е друго – новоразработена плъгин хибридна система с 3,5-литров V6 2GR-FXS и допълнително електрическо задвижване. Toyota все още не са разкрили параметрите на системата, но в интернет пространството се пише за около 420 к.с. Ще има и версия GRMN, при която можем да очакваме и повече тяга. 

Вътре изглежда доста луксозно, както се и очаква. За луксът допринася и тишината в купето, осигурена и от стъклената преграда между багажното пространство и салона. Има и система наречена Rear Comfort, елиминираща заклащането при спиране, за да не си разсипете чая.

Масата? Обявена е – 2570 кг или с 200 кг повече от седана. Тя ще зависи и от конкретното специфициране на автомобила, защото всяка Century SUV ще може да се персонализира детайлно. Клиентите могат да избират дори какъв тип задни врати искат, с нормални панти и широко отваряне до 75 градуса, или плъзгащи се назад, като при големите семейни ванове. Във видеото от дебюта на модела (тук долу) дори се вижда версия кабриолет!

Естествено, опциите ще влияят и на цената. Стартовата в Япония е 25 млн. йени, които правят 158 хил. евро или от около 310 хил. лв. Това определено не са малко пари, но и са доста, ако ги сравните с исканите за RR Cullinan, стартиращ от около 700 хил. лв. Супер, искате такава и имате парите? Имате и проблем обаче, защото от фабриката на Toyota в Тахара, Айчи, ще излизат едва по 30 броя месечно, всичките предназначени за японския пазар. 

 

Сбогом V10!