Продават единствения Boschert B300 Gullwing, от който трябваше да има 300 броя


26 Oct 2023

Колата от снимките тук изглежда като заводски прототип на Mercedes-Benz на базата на W124. Но всъщност е изпълнение на немският инженер Хартмут Бошерт в края на 80-те години и е силно вдъхновен от легендарния 300 SL Gullwing.

Проектът е осъществен в една единствена бройка, която е показана на автосалона във Франкфурт през 1989 г. Кръстен е Boschert B300 Gullwing и в създаването му участва италианската компания за каросерии Zagato.

За база е използван Mercedes-Benz 300 CE (W124) от 1988 г. Купето получава врати тип чайка, с каквито излиза емблематичния 300 SL през 1954 г. Муцуната е взета от SL (R129), което може допълнително да обърка феновете за каква кола всъщност става въпрос.

Преработената каросерия на оригиналното W124 е прецизно направена с помощта на Zagato. C-колоната е изместена с 25 см назад, а вратите са толкова големи, че позволяват едновременно достъп до предните и задните седалки.

Идеята на Бошерт е от B300 Gullwing да бъде направена серия от 300 автомобила. В крайна сметка само десет броя са създадени, но единствено този тук е с подобни крилати врати. Останалите са купета.

Вратите на Boschert B300 Gullwing се отварят електрически и са с хидравлична система.

Под капака си уникалният B300 Gullwing има 3,0-литров шестцилиндров редови двигател Mercedes-Benz M103. Той е оборудван с два турбокомпресора Garret и произвежда 283 к.с. Мощността минава през 5-степенна механична скоростна кутия и задвижва задните колела.

Част от модификациите включват още нови изпускателна и охладителни системи.

По данни на Boschert този модел трябва да ускори от 0-100 км/ч за под 6 секунди, а максималната му скорост е 266 км/ч.

Когато е показан за пръв път пред публика Boschert B300 Gullwing е струвал 186 000 германски марки. Високата цена го лишава от поръчки. Останалите девет броя са със стандартно отварящи се врати и също носят името Boschert B300, но без Gullwing в него. Този модел също е показан през 1989 г. във Франкфурт.

В момента колата се намира в Мюнхен, Германия и се продава от аукционната къща RM Sotheby’s. Очаква се да бъде продадена за около 250 000 – 300 000 евро.

Фенове сме! A вие?