Новият M XR е третият М мотор на BMW. Мощен е 201 к.с.
Двеста коня са си доста за мотоциклет. В случая на BMW M 1000 XR, това са 201 к.с. при 12 750 об/мин или с 31 к.с. повече от мощността на обновения стандартен S 1000 XR, който BMW Motorrad представи успоредно с M XR (съкратено от M 1000 XR).
Объркахте ли се от толкова цифри и букви? Казано накратко, M XR е третият M модел на BMW с две колела, след пистачката M 1000 RR и супер нейкеда M 1000 R. Е сега май се объркахте повече. За разлика от предишните два модела, M XR епригоден и за каране на по-дълги разстояния.
От марката казват, че е най-мощният и лек мотор в кросоувър сегмента. И докато при колите „кросоувър“ обикновено означава някаква форма на SUV, то при байковете се визира комбинацията от спортни и туристически способности.
Масата на мотора е 223 кг празен, също примерна стойност по думи на производителя, като силата на притискане нараства със скоростта. И по-точно с 12 кг при 220 км/ч, благодарение на малките спойлерчета в предната част. Те са взаимствани от другите два споменати M модела.
Немците са скъсили и скоростите, 4-та, 5-а и 6-а, за да бъде машината малко по-рязка, а също така са увеличили броя на зъбите на задния пиньон – 47 вместо 45, колкото са на стандартния S 1000 XR. Има и регулируем демпфер на кормилото, както и опция за M карбонови колела, за пръв път при XR.