Тук има информация за всяко едно Lambo Aventador в България!


11 Dec 2023

Нашите приятели от @Bulgarian Registry отново представят любима суперкола. Aventador е първият модел на Lamborghini с нов 12-цилиндров двигател, различен от “оригиналния” на Феручо Ламборгини, излязъл от употреба след близо 40 години и няколко разработки - в Miura, Countach, Diablo и Murciélago.

Aventador се произвежда от 2011 до 2022 – цели 11 години. За сравнение, в този период Ferrari пуска на пазара цели три последователни модела, макар и в друг сегмент – този на Huracan: 458 Italia, 488 GTB и F8 Tributo. Произведени са общо 11 465 екземпляра от Aventador, близо три пъти повече от предшественика Murciélago, четири пъти повече от "дядото" Diablo и шест пъти повече от "прадядото" Countach.

Цените

Цените варират между 550 000 и 600 000 лева за карани ранни екземпляри, около 800 000 лв. за по-новите Aventador S, средно 1 000 000 лева за SV, 1 200 000 – 1 600 000 лв. за SVJ и 1 400 000 за Ultimae, в зависимост от спецификацията, състоянието и километража.

Трансмисията

Aventador е една от последните суперколи, които се предлагат с полуавтоматична скоростна кутия с един съединител, присъща за спортистите от първото десетилетие на XXI век като Aston Martin V12 Vanquish, Ferrari 360 Modena, F430 и 599 GTB, Lamborghini Murciélago и Gallardo (E-gear), BMW M3 E46 и M5 E60 (SMG). Кутията е критикувана от някои журналисти, защото смяната на предавки не е мигновена, както при автоматиците с два съединителя. Масово след 2010 г. конкурентите на Авентадор са оборудвани с такива скоростни кутии. Други журналисти пък защитават полуавтоматика, защото се усеща аналогов и достатъчно бърз за вкуса им. Кутията има още един плюс. Полуавтоматиците лесно могат да се превърнат в ръчни скоростни кутии с подмяната на няколко части. Популярна практика е собственици на E46 M3 със SMG да закупуват комплекти за manual conversion и да ги слагат на BMW-тата. В Щатите съществува компанията EAG, която изработва необходимите части за превръщане на Ferrari-та с полуавтоматични скорости в ръчки – 10-минутно видео на процедурата. Досега не е правен manual swap на Aventador, но мисията не е невъзможна.

Българските Aventador-и

Имали сме общо 25 екземпляра, 15 от които са "стандартни" Авентадори, един от тях SuperVeloce, седем - SVJ, и две - Ultimae.

От нормалните Авентадори само три са били продадени в чужбина през годините. Останалите се карат сравнително често, не са купени с инвестиционна цел.

Един от Aventador-ите е в цвят Verde Rodope, случайно или не.

Друг от екземплярите е участвал в Gumball 3000 през 2016 г.

Имаме две бройки с поръчково направени интериори от родни ателиета. 

Две от българските Lamborghini-та се карат в чужбина (в Италия и във Великобритания).

Един Aventador е претърпял тежка катастрофа през 2015 г., но е поправен. Има преден лип и спойлер от DMC, джанти от SV и задна броня от 50th Anniversario. Външният му вид няма аналог! 

Червен кабриолет е качен на един от последните етажи на висока сграда, намира се в офиса на собственика. 

Имаме и екземпляр с части по екстериора от Mansory.

 

Специални версии

Що се касае до специалните, лимитирани версии, у нас не са рядкост.

Super Veloce-то ни е било собственост на Ваньо Алексиев. Продадено е във Франция, а в момента се намира в Швейцария.

Първият ни SVJ в цвят Verde Alceo е докаран през 2019 г. и се е съхранявал в Пловдив. Продаден е в Румъния на колекционер.

Жълтият SVJ (Giallo Tenerife) с немски номера в момента се намира в Унгария.

Имаме червен кабриолет (цвят Rosso Mimir), който миналата седмица беше заснет пред оторизирания сервиз на Lamborghini в Румъния, покрит със сняг. Бил е там за поддръжка и очакваме да се върне у нас.

Белият SVJ с варненски номера е закупен от известната автокъща Hollman International и се кара по черноморието.

Сивият екземпляр е на собственика на българската Dallara Stradale. Номерът му е В СОВУХ1 (совух е сова на руски).

Синият SVJ (Blu Nila) е докаран март месец миналата година и не се кара. От колекционерска гледна точка е най-рядък.

Оранжевият ни кабриолет е внесен от родна автокъща, но поради големия интерес към модела от страна на колекционерите е продаден в Германия почти веднага.

 

Черешката на тортата - Ultimae Roadster в цвят Verde Lares Opaco. Няма втори екземпляр в тази спецификация. Колата се шофира много рядко заради колекционерската си стойност. Последно беше изложена на Sofia Festival of Speed 2023 и събра погледите на всички посетители!

Имаме още едно Ultimae coupé, което е гаражно.

Наследникът

Lamborghini Revuelto започна да се доставя на клиенти преди няколко месеца. Има много големи очаквания към него, които трябва да оправдае като наследник на легендарния Aventador. У нас вече има пет квоти за Revuelto и очакваме да се появят първите екземпляри по родните пътища в близките месеци.

Информация и снимки: Bulgarian Registry

Фенове сме! A вие?