BMW подготвя ръчна кутия за Z4 M40i
Наскоро имах удоволствието да взема за няколко дни най-мощната версия на най-малкия роудстър на BMW. А именно, Z4 M40i, с прекрасния 3-литров B58 с 340 коня и също чудесната 8-степенна автоматична кутия ZF. Колата е приказна, връщаща мислите в отминали времена. Във времената на леките… леки автомобили, на истинските спортни коли.
Затова новината, че BMW подготвят версия с ръчни скорости, е чудесна. Шестстепенния механизъм се предлага за Z4 още от дебюта на модела, но само с 2-литровия мотор във версията sDrive20i със 197 к.с. Ако искате повече коне, например 258 със sDrive30i (пак 2 литра), вече задължително получавате и 8HP ZF.
Догодина обаче BMW ще пусне на пазара Z4 M40i с кутията, която Toyota слага в GR Supra. Или по-точно, която Magna слага в „японското“ купе, което произвежда в същия австрийски завод, в който прави и въпросното Z4 G29. И макар самата трансмисия да е същата, лостовата система за управление ще бъде различна.
Човек от bmwblog.com вече е тествал прототипа и споделя, че лостът при Z4 е с по-къс ход и осезаемо по-добър, като усещане, спрямо други ръчки на BMW. И да, с нея колата няма да стане по-бърза, даже напротив, времето от 0-100 (4,5 сек) ще нарасне с няколко десети. Но, предложението определено ще е още по-награждаващо за каране. Така, че ако се оглеждате за истински роудстър, които се продава в малки количества (едва 55 000 броя след фейслифта), може да изчакате още малко и да си го вземете с три педала.