Новото Porsche 911 идва и като хибрид с батерии Varta
Спомняте ли си посланието в една стара реклама на Varta? – „Varta, по-добрите батерии!“ Е, и задаващото се до няколко месеца 911 992.2 (не са залепнали клавишите ми, просто... Porsche), ще е по-добро от старото, поне по отношение на вредните емисии. Това е единствената причина Porsche да хибридизира някои от версиите на иконичното 911.
Ако се доверим на информацията на Car & Driver, хибридният модел ще се появи до половин година и ще се задвижва от модифицирана версия на 3-литровия битурбо боксер, плюс електрическа машина с мощност 80-90 к.с. Очакваните максимални показатели на системата са в диапазон 478-528 к.с., като колите няма да са плъгин, тоест, без опция за зареждане с кабел. Набавянето на „сок“ за електрическите машини ще става чрез система за рекуперация на енергия при спиране, както и от самия ДВГ.
Нямаме представа откъде колегите са се сдобили с тези подробности, но има още любопитни факти. Като например, че капацитетът на батерийния блок ще бъде около 2 кВтч и ще се доставя от Varta. Т.н. T-HEV система (400 волта) вероятно е разработена с инженерите на Rimac, а основните ѝ компоненти са три – вече споменатият енергиен блок, основен ел. мотор и стартер-генератор.
По-мощната ел. машина ще се монтира под резервоара и ще задвижва предната ос. Стартер-генераторът (48 волта) пък ще осигурява допълнителен първоначален импулс на задните колела и ще захранва периферни системи. Тоест, вероятно тези модели да носят означение 4 на задния капак –защо не Carrera 4 E-Hybrid и Carrera 4S E-Hybrid. Скоростната кутия за хибридните версии ще е само автоматична, a масата на T-HEV системата – едва 25 кг. Интересно.
Car & Driver не назовават източниците си, но публикуват точни параметри за даден модел, който не знаем още кои е. Споменават за 3-литров двигател с 395 к.с. и 470 Нм + ел. мотор с 84 к.с. и 175 Нм. Изчисленията им са за общо 478 к.с. и 645 Нм, които са над данните на актуалното 911 GTS (480 к.с. и 570 Нм). Говорело се също и за по-мощна версия с 528 к.с., която да запълни дупката между GTS и 911 Turbo, както и за нов 3,6-литров боксерен шестак. Дали е вярна тази информация? Ще разберем скоро, като имайте също предвид, че мощностите в щатския сайт са с по 6-8 к.с. надолу спрямо европейските данни.