VW тества твърдотелни батерии - 5% деградация при 1000 зареждания
Твърдотелните батерии, приветствани като бъдещето на електрическите превозни средства, правят значителен скок напред в развитието си през последните години и изглеждат все по-близо до производство. Очаква се тази технология да революционизира ефективността на батериите, предлагайки по-голям пробег и намалено време за зареждане. QuantumScape, американска компания, работеща върху следващото поколение батерии за електромобили, наскоро постигна забележително постижение в напредъка на технологията.
Твърдотелната клетка на фирмата завърши дълъг тест за издръжливост, покривайки над 1000 цикъла на зареждане със забележителен успех. Строгите тестове, проведени в продължение на няколко месеца от притежаваната от Volkswagen компания PowerCo в лаборатории, демонстрират способността на твърдотелната клетка да поддържа удивителните 95 процента капацитет след тези над 1000 цикъла на зареждане. По груби сметки на Volkswagen, това трябва да означава поне 400 000 км пробег за даден електромобил при само 5 процента загуба на капацитет.
В стандартизираните тестови процедури за нови батерийни клетки индустриалните стандарти определят цели от 700 цикъла на зареждане и максимална загуба на капацитет от 20 процента. Твърдотелната клетка на QuantumScape не само надхвърля тези спецификации, но също така демонстрира много добри качества и по други основни критерии като възможност за бързо зареждане, безопасност и саморазреждане.