Мистерията около феноменът Honda Civic AMG


16 Jan 2024

Не става въпрос за някои фен на Civic, който си е залепил надпис AMG от AliExpressна задния капак, а за съвсем реална колаборация на японския производител и немското тунинг ателие. От времето, когато AMG не са били част от Mercedes, но двете фирми все пак са работили заедно. Става въпрос за 80-те години, когато AMG са доработвали и коли на други марки, включително японски. През януари 2018 писахме са 1989 Mitsubishi Galant AMG, а сега попадаме на историята на т.н. Honda Ballade AMG. Или поне на части от нея. Сглобяваме я от няколко източника, материал на The Drive и honda-tech.com.

Изглежда, че Ballade AMG се появява заради Mercedes-Benz of South Africa (MBSA) или официалното представителство на марката в Южна Африка. Въпросното е искало да продава и по-достъпни коли от най-евтиния тогава “Baby Benz” – легендарният W201, познат като 190. Honda от своя страна пък нямали дилър в ЮАР. И, по неизвестна на никои причина (все пак някой трябва да знае, но не казва), японците явно са се договорили с MBSA, за лицензно производство на Civic, за местния пазар. Договорка, която имали и British Leyland.

Явно схемата била изгодна за Mercedes-Benz of South Africa, тъй като Honda Ballade се позиционирала чудесно под 190, идвайки с богато серийно оборудване, включващо климатик и кожен салон. А две от модификациите на Ballade били с доработки от AMG. Едната се продавала, като 180i с 1,8-литровия B18B4 мотор, а другата била 160i, неясно с кой точно двигател. 

AMG колите били с Eibach пружини и по-ниско с 4 см, по-големи спойлери, лети джанти Remotec и други добавки. Що се отнася до мощностите, говори се за 173 к.с., вероятно от по-малкия 1,6-литров мотор, но тези данни са в сферата на митологията. The Drive пишат, че са изпратили запитване към Mercedes и Honda по темата, за още детайли, но така и не са получили отговор. Вие знаете ли нещо повече? Ако да, споделете с нас. И кликнете на този Galant AMG, за неговата история.

Лукс от Китай!