Eто го реалния пробег на 23 електрички при -10℃
Норвежката автомобилна федерация разпространи резултатите от най-новия си тест на електромобили в реални условия El Prix. В теста, който сравнява средния разход на енергия и пробега, участват 23 модела.
Как се провежда? Зареждат всяка от колите догоре и тръгват – движат се заедно по един и същи маршрут в едни и същи условия с една и съща скорост. И виждат коя кола ще стигне най-далече. По време на теста температурите варират от -2℃ до -10℃, като отрицателните стойности са допълнени от студен вятър и снежни, частично заледени, пътища.
Тестът се провежда два пъти годишно – през зимата и лятото. За последните четири години Tesla редовно излизаше победител с най-голям пробег и най-малко отклонение спрямо обещаните от производителя стойности. Не и този път! Победител в El Prix е сравнително малко познатият китайски модел HiPhi Z, който изминава 522 км – най-много от всички участници, при това с едва 6% разминаване спрямо официално обявения пробег по WLTP (555 км). Новото BMW i5 също губи сравнително малко от официалния си пробег (444 реални км срещу 505 обещани, само -12%).
Добър резултат в това отношение постигат също Kia EV9, Lotus Eletre и моделите на NIO и XPeng. За сравнение повечето от колите в теста постигат с 20 или дори 30% по-малко от обещаното, което не е особено странно, като се има предвид студеното време. Автомобилите с ДВГ също дават подобно отклонение в реални условия спрямо обещанията за среден разход на производителите. Сред познатите у нас коли с най-голям пробег в тестовите условия е Hyundai Ioniq 6 - той минава цели 468 км, което е супер в класа, особено ако се абстрахирате от обещаните от производителя 614 км. Разгледайте галерията над текста за повече данни, а конкретна модификация за всяка една кола, включително гуми по време на теста, цени (в Норвегия) и конкретни резултати, ще откриете в линка (на норвежки). Колите в нашата галерия са подредени по това кой минава най-много километри преди да спре в снега с празна батерия…
Марка/модел | Пробег според производителя (WLTP) | Разход на 100 км според производителя | Реален пробег от теста | Реална консумация на 100 км от теста |
Audi Q8 e-tron Sportback | 515 км | 22.4 kWh | 411.4 km (-20.1%) | 24.8 kWh (+10.4%) |
BMW i5 (eDrive40) | 505 km | 18.7 kWh | 443.6 km (-12.2%) | 19.7 kWh (+5.3%) |
BYD Dolphin | 427 km | 15.9 kWh | 339.2 km (-20.6%) | 171. kWh (+7.5%) |
Ford F-150 Lightning | 429 kim | 18.7 kWh | 337.5 km (-21.3%) | 23.9 kWh (+27.8%) |
HiPhi Z | 555 km | 20.4 kWh | 522 km (-5.9%) | 24.32 kWh (+9.2%) |
Hyundai IONIQ 6 | 614 km | 14.3 kWh | 467.8 km (-23.8%) | 16.3 kWh (+14%) |
Hyundai Kona Electric | 454 km | 16.6 kWh | 341.3 km (-24.8%) | 18.3 kWh (+10.2%) |
Jeep Avenger | 395 km | 15.7 kWh | 286 km (-27.6%) | 19.4 kWh (+23.6%) |
Kia EV9 | 505 km | 22.8 kWh | 441.9 km (-12.5%) | 23 kWh (+0.9%) |
Lotus Eletre | 530 km | 20.3 kWh | 464.6 km (-12.3%) | 24.8 kWh (+22.2%) |
Mercedes-Benz EQE SUV | 491 km | 21.5 kWh | 399 km (-18.7%) | 22.5 kWh (+4.7%) |
MG4 Trophy Long Range | 520 km | 16.5 kWh | 399.6 km (-23.2%) | 17.5 kWh (+6.1%) |
NIO EL6 (ES6) | 529 km | 22.1 kWh | 456 km (-13.8%) | 19.8 kWh (-10.4%) |
NIO ET5 | 560 km | 21.6 kWh | 481.4 km (-14%) | 19.4 kWh (-10.2%) |
Nissan Ariya | 498 km | 20.4 kWh | 369.4 km (-25.8%) | 21.7 kWh (+6.4%) |
Opel Astra | 413 km | 15.7 kWh | 296 km (-28.3%) | 17.4 kWh (+10.8%) |
Peugeot E-308 | 409 km | 12.7 kWh | 297 km (-27.4%) | 17 kWh (+33.9%) |
Polestar 2 Long Range | 614 km | 15.8 kWh | 430 km (-30%) | 18.5 kWh (+17.1%) |
Tesla Model 3 | 629 km | N/A | 441 km (-29.9%) | 18 kWh |
Toyota bZ4X | 460 km | 16.2 kWh | 313.5 km (-31.8%) | 19.8 kWh (+22.2%) |
Volkswagen ID.7 | 608 km | 14.4 kWh | 414 km (-31.9%) | 18.9 kWh (+31.2%) |
XPeng G9 | 520 km | 21.3 kWh | 451.8 km (-13.1%) | 22.8 kWh (+7%) |
Volvo C40 | 572 km | 17.5 kWh | 395 km (-30.9%) | 21.1 kWh (+20.6%) |