Eто го реалния пробег на 23 електрички при -10℃


03 Feb 2024

Норвежката автомобилна федерация разпространи резултатите от най-новия си тест на електромобили в реални условия El Prix. В теста, който сравнява средния разход на енергия и пробега, участват 23 модела. 

Как се провежда? Зареждат всяка от колите догоре и тръгват – движат се заедно по един и същи маршрут в едни и същи условия с една и съща скорост. И виждат коя кола ще стигне най-далече. По време на теста температурите варират от -2℃ до -10℃, като отрицателните стойности са допълнени от студен вятър и снежни, частично заледени, пътища.

Тестът се провежда два пъти годишно – през зимата и лятото. За последните четири години Tesla редовно излизаше победител с най-голям пробег и най-малко отклонение спрямо обещаните от производителя стойности. Не и този път! Победител в El Prix е сравнително малко познатият китайски модел HiPhi Z, който изминава 522 км – най-много от всички участници, при това с едва 6% разминаване спрямо официално обявения пробег по WLTP (555 км). Новото BMW i5 също губи сравнително малко от официалния си пробег (444 реални км срещу 505 обещани, само -12%).

Добър резултат в това отношение постигат също Kia EV9, Lotus Eletre и моделите на NIO и XPeng. За сравнение повечето от колите в теста постигат с 20 или дори 30% по-малко от обещаното, което не е особено странно, като се има предвид студеното време. Автомобилите с ДВГ също дават подобно отклонение в реални условия спрямо обещанията за среден разход на производителите. Сред познатите у нас коли с най-голям пробег в тестовите условия е Hyundai Ioniq 6 - той минава цели 468 км, което е супер в класа, особено ако се абстрахирате от обещаните от производителя 614 км. Разгледайте галерията над текста за повече данни, а конкретна модификация за всяка една кола, включително гуми по време на теста, цени (в Норвегия) и конкретни резултати, ще откриете в линка (на норвежки). Колите в нашата галерия са подредени по това кой минава най-много километри преди да спре в снега с празна батерия…

Марка/модел Пробег според производителя (WLTP) Разход на 100 км според производителя Реален пробег от теста Реална консумация на 100 км от теста
Audi Q8 e-tron Sportback 515 км 22.4 kWh 411.4 km (-20.1%) 24.8 kWh (+10.4%)
BMW i5 (eDrive40) 505 km 18.7 kWh 443.6 km (-12.2%) 19.7 kWh (+5.3%)
BYD Dolphin 427 km 15.9 kWh 339.2 km (-20.6%) 171. kWh (+7.5%)
Ford F-150 Lightning 429 kim 18.7 kWh 337.5 km (-21.3%) 23.9 kWh (+27.8%)
HiPhi Z 555 km 20.4 kWh 522 km (-5.9%) 24.32 kWh (+9.2%)
Hyundai IONIQ 6 614 km 14.3 kWh 467.8 km (-23.8%) 16.3 kWh (+14%)
Hyundai Kona Electric 454 km 16.6 kWh 341.3 km (-24.8%) 18.3 kWh (+10.2%)
Jeep Avenger 395 km 15.7 kWh 286 km (-27.6%) 19.4 kWh (+23.6%)
Kia EV9 505 km 22.8 kWh 441.9 km (-12.5%) 23 kWh (+0.9%)
Lotus Eletre 530 km 20.3 kWh 464.6 km (-12.3%) 24.8 kWh (+22.2%)
Mercedes-Benz EQE SUV 491 km 21.5 kWh 399 km (-18.7%) 22.5 kWh (+4.7%)
MG4 Trophy Long Range 520 km 16.5 kWh 399.6 km (-23.2%) 17.5 kWh (+6.1%)
NIO EL6 (ES6) 529 km 22.1 kWh 456 km (-13.8%) 19.8 kWh (-10.4%)
NIO ET5 560 km 21.6 kWh 481.4 km (-14%) 19.4 kWh (-10.2%)
Nissan Ariya 498 km 20.4 kWh 369.4 km (-25.8%) 21.7 kWh (+6.4%)
Opel Astra 413 km 15.7 kWh 296 km (-28.3%) 17.4 kWh (+10.8%)
Peugeot E-308 409 km 12.7 kWh 297 km (-27.4%) 17 kWh (+33.9%)
Polestar 2 Long Range 614 km 15.8 kWh 430 km (-30%) 18.5 kWh (+17.1%)
Tesla Model 3 629 km N/A 441 km (-29.9%) 18 kWh
Toyota bZ4X 460 km 16.2 kWh 313.5 km (-31.8%) 19.8 kWh (+22.2%)
Volkswagen ID.7 608 km 14.4 kWh 414 km (-31.9%) 18.9 kWh (+31.2%)
XPeng G9 520 km 21.3 kWh 451.8 km (-13.1%) 22.8 kWh (+7%)
Volvo C40 572 km 17.5 kWh 395 km (-30.9%) 21.1 kWh (+20.6%)

 Източници: Electrek и NAF

Сбогом V10!