Новият Aston Martin Vantage дойде с 665 коня, за да бие конкуренцията


12 Feb 2024

Aston Martin са решили, че всеки техен нов автомобил, трябва да бъде най-мощният в класа. Затова британците са се договорили с немците от AMG, които им доставят V8 моторите, да имат повече свобода в „дочувъркването“ им.

Вместо Aston леко да освежат актуалното поколение АМ6 Vantage, което се продава от 2018, по-скоро са го променили така, че други марки биха го нарекли „изцяло нов“. Германското 4-литрово V8 сърце е с по-големи турбини, с нови разпределителни валове, оптимизирана компресия, 50% по-ефективна охладителна система.

В резултат, „фейсовият“ Vantage прави „най-големия скок по отношение на мощността и въртящия момент в сравнение с предходен модел в историята”. Увеличенията са със 155 к.с. (+30%) и 115 Нм (+15%), до 665 к.с. и 800 Нм. Те помагат за ускорение от 0-100 км/ч за 3,5 секунди и максимална скорост 325 км/ч.

За сравнение, нещата при част конкуренцията седят така: Porsche 911 Turbo S е с 650 к.с. и 800 Нм (2,7 сек, 330 км/ч), Ferrari Roma предлага 620 к.с. и 760 Нм (3,4 сек, 320 км/ч), а Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ Coupé - 585 к.с. и 800 Нм (3,2 секунди, 315 км/ч). 

Обратно към новия Vantage. Скоростната кутия е 8-степенна ZF, като перата за ръчна смяна вече се въртят с волана, вместо да остават на кормилната колона зад него. Софтуерът ѝ е оптимизиран, а при по-широката с 30 мм задна ос работи т.н. E-diff.

Други новости подобряващи поведението на колата са адаптивните амортисьори Bilstein DTX, специално разработените за модела 21-инчови Michelin Pilot S 5, както и опционалните CCB карбонови спирачки, спестяващи 27 кг. Ако поръчате и карбоновите седалки, ще свалите масата до около 1700 кг, които не са особено малко, но пък са разпределени в съотношение 50:50, а и мощността никак не е малка. Стандартно новият AM Vantage идва с чугунени дискове с диаметър 400 мм отпред и 360 мм отзад.

Дизайн? Готин и променен. По мое мнение, колата е красива. Отпред имате видимо по-голяма паст, купето продължава да бъде елегантно, a отзад радват четирите дула на изпускателната система, вече серийни. Вътре пък имате „интериор с изцяло нова архитектура и инфотейнмън система последен писък на модата“, с 10,25-инчов дисплей.

Запознатите с кокпита на DB12 ще познаят произхода на таблото, а по отношение на музиката, без доплащане получавате 11 говорителя и 390 вата, а срещу пари – Bowers & Wilkins с 15 парчета и 1170 вата. И като стана въпрос за пари, новият Aston Martin Vantage започва от около 160 хил. паунда или над 340 хил. лв. Въпросът е бихте ли го предпочели пред немските конкуренти, пред Turbo S или AMG GT? 

Сбогом V10!