Това е 1984 Mercedes-Benz 230TE с 6,2 V8 и 800 коня

  • Галерия с 27 снимки. Галерия с 27 снимки.

12 Feb 2024

Абсолютен ‘sleeper’. Отвън, нормален Merc 230 T-модел от поколение W123; отвътре – нищо общо. Или поне технически, защото салонът на този възрастен Benz е почти неразличим от серийния. Яка история от Австралия.

Харесвам автомобилната култура на австралийците и тази кола е добър пример защо. В материала на Street Machine са описани подробно всички важни компоненти от модификацията, по тип и с марки, затова тук няма да ги изреждам, защото много от тях не са и познати на масовата публика и на мен самия.

Автомобилът е собственост на ентусиаст на име Рикардо Понтонио, който търсел подходяща база за присаждане на GM LSA V8 мотор. Рик купил стар Rolls-Royce за целта, но толкова се влюбил в британската лимузина, че му дожаляло да я разреже.

Затова се огледал в обявите и харесал този 1984 Mercedes-Benz 230TE, седял на трупчета в Мелбърн в продължение на 13 години. Но бил в относително добро състояние и чудесен проект за имплантиране на щатския двигател.

Последният е 6,2-литров, но далеч от вида си в който се доставя в сандъка от GM. Подкован е и оборудван с чифт Garrett G30, 1650-кубикови инжектори, други валове, специално изработен радиатор, още неща и 3-инчова изпускателна система от неръждаема стомана.

Резултатът? Мощност от 804 к.с. на задните колела, при 1,1 бара на турбините. Супер. Кутията е TCI Turbo 400, а задният BorgWarner M80 LSD Рик сваля от Commodore. Естествено, модификации има и по окачването, шасито е подсилено със спомагателни рами, а предните спирачки са 300-милиметрови с произход Merc W126.

Вътре? Почти пълна класика. Изключение са дисплеят MoTeC C1212 зад волана, лостът за управление на кутията, контролният модул зад него и седалките Recaro, които обаче са в ретро стил. Готина закачка е AMG табелката на мотора и надписите му с шрифт SMG отстрани – LSW123.

Първото Revuelto в България!