Сериозни промени в интериора, оборудването и комфорта на Nissan Juke


14 Feb 2024

При освежаването на модела, в средата на жизнения му цикъл, Nissan въвежда отново жълт цвят на екстериора на своя градски кросоувър Juke. Това е продиктувано от високия интерес сред клиентите към този цвят, станал изключително популярен при първото поколение на модела.
Освен връщането към жълтото, дизайнерите и инженерите на Nissan са направили значителни промени в интериора на Juke, за да подобрят комфорта и усещането на водача и спътниците му. Интериорът се радва на преработени централна конзола и инструментално табло, нови материали, тапицерии и подобрено изпълнение. А възможността за свързаност на автомобила е обновена с по-голям сензорен екран и допълнителни функции.


Новото ниво на оборудване N-Sport, въвежда допълнителен раздел в моделната гама, който подчертава динамичните качества на Juke, както по отношение на екстериора, така и на детайлите в интериора. Новият жълт цвят се различава като нюанс от предлагания в предишното поколение. Той е малко по-блед, придавайки по-модерен и въздействащ вид на автомобила. Когато е съчетан с новото ниво на оборудване N-Sport, въздействието на новото жълто се засилва още повече от контраста с черния покрив, огледалата за обратно виждане, вложки в арките на колелата, радиаторната решетка и А-, и В-колоните. Цялостният ефект повишава естественото визуално въздействие на Juke като добавя привкус на дързост и динамика в поведението.


Първата промяна, която настоящите клиенти забелязват, когато седнат зад волана на версиите над ниво Acenta, е увеличеният размер на централния инфоразвлекателен екран. Сега той е 12,3 инча и е наклонен с 8o към водача, не само за да се постигне удобен обхват на сензорните бутони в далечния край на екрана, но и за да се подобри усещането за кокпит, което клиентите на Juke наистина харесват.
Когато шофьорът се настани удобно зад волана, той ще оцени новия, по-гладък материал, наподобяващ кожа, който изглежда по-изчистен и също така е по-удовлетворяващ на допир.

 

Отвъд волана комбинираният уред, в който се намират панелите, показващи скоростта и друга ключова информация, вече е с 12,3-инчов цифров TFT екран. Той е с висока разделителна способност (1920 x 720 пиксела) позволява на водача да конфигурира дисплея така, че да получава комбинацията от информация според собствените си предпочитания. Изгледът на комбиметъра може да се променя между две различни основни оформления, като класическото оформление показва два циферблата и централно пространство, съдържащо допълнителна информация. Алтернативно, "подобреното" оформление представя скоростта на движение по пътя и оборотите на двигателя, които се показват на двойка циферблати, които са наклонени и дават триизмерна перспектива. Това позволява по-голямо централно пространство, където може да се показва допълнителна, полезна информация. В централната част между циферблатите водачът може да следи навигационни указания, включително карта, както и информация за разхода на гориво, аудио информация, ефективността на екологичното задвижване, налягането в гумите и друга ключова информация. Органите за управление на дисплея са разположени удобно на волана. Освен това инфоразвлекателната система се радва на подобрено разпознаване на глас и възможност за "разбиране на естествен език". Това предоставя на системата по-широк набор от фрази и изрази, които системата може да разбере като команда, без да обръща внимание на колебанията или паузите.


 


Новият цвят присъства и в интериора на N-Sport като жълт акцент, който е с формата на бумеранг и преминава през горната част на арматурното табло, след което се спуска надолу и обрамчва основата на новия централен екран на инфоразвлекателната система и завършва при вентилационните отвори. Седалката N-Sport продължава привличащата вниманието тема, с жълти вложки от рециклирана Alcantara® в съответствие с новия интериорен цвят. За нивата N-Connecta, N-Design и Tekna има и нови седалки, изработени от материя, наречена Kira Melange, която се състои от PVC с текстилни акценти, които допълват вложките с кръгли шарки.

Други актуализации в интериора на всички нива на Juke включват увеличена жабка, която е нараснала до 7,8 литра.  Подлакътникът е преработен, за да бъде по-удобен, с асиметричен дизайн, който увеличава обхвата с 25 мм, но без да прави компромис с поставките за чаши. Той може да се повдига, за да осигури достъп до централното отделение за съхранение, както при предишния Juke, но капакът вече е снабден с щипка, която може да побере три кредитни карти. Всички версии на Juke са вече оборудвани с електрическа ръчна спирачка, която осигурява максимално пространство и удобство между предните седалки. При хибридната версия бутоните e-Pedal и EV Mode са преместени за по-голямо удобство. Започвайки от ниво N-Connecta, всички версии вече са оборудвани с подложка за безжично зареждане, която може да побере смартфон с размер колкото iPhone 12 Pro Max. Освен това има и USB-A и C гнезда за ползване от пътниците отпред.
Технологично ориентираните деца (или възрастни) пътуващи отзад ще оценят добавянето на USB-A и USB-C точки за зареждане, за да гарантират, че техните джаджи са напълно заредени по време на пътуването.




С актуализацията на Juke стандартно се монтира система за предупреждение при напускане на лентата. Аварийното поддържане на лентата е опция, но е стандартно за версиите от Tekna нагоре. Тя следи позицията на Juke в лентата за движение на магистрала, например, и при доближаване на маркировката, в някоя от двете посоки, ще се задейства вибрация във волана, за да привличане вниманието на водача. При липса на реакция от негова страна автомобилът ще се намеси и ще коригира посоката, за да запази траекторията на автомобила в лентата.
Възползвайки се от предимствата на централния екран с висока разделителна способност, резолюцията на камерата за обратно виждане също е увеличена от 0,3 на 1,3 мегапиксела. Това означава, че маневрите на заден ход могат да се предприемат с още по-голяма увереност благодарение на по-ясното изображение, особено при слаба осветеност. Камерата за задно виждане вече е стандартна за всички класове на Juke, а around view мониторът (от ниво TEKNA нагоре), използващ четири камери  предлага изключително улеснение за водача по време на маневри и паркиране. Под капака на неелектрифицирания вариант на двигателя за JUKE е ефективен 1,0-литров трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор DIG-T. Той е компактен и лек, като придава на Juke усещането за забавление при шофиране, който собствениците очакват. Той генерира 117 к.с. и 180 Нм въртящ момент (200 Нм с функцията за завишен въртящ момент). Наличен с 6-степенна механична или спортна 7-степенна трансмисия с двоен съединител (DCT) и превключвател на режимите на шофиране (Eco, Standard, Sport). Водачите могат без усилие да съчетаят стила си на шофиране с всеки сценарий за максимално забавление на пътя.




Juke се оборудва с две опции за задвижване. Електрифицираният вариант е Juke Hybrid, който се състои от двигател с вътрешно горене на Nissan, специално разработен за работа в хибридно задвижване. Той генерира 69 kW (94 к.с.) и 148 Нм въртящ момент.
От електрическата страна основният електромотор произвежда 36kW (49 к.с.) и 205Nm въртящ момент, които се поддържат от 15kW стартер/генератор за високо напрежение, който работи чрез инвертор и 1,2kWh течно охлаждана батерия.
Крайният резултат е задвижващ агрегат, осигуряващ 25% повече мощност от сегашния вариант с бензинов двигател, с намаление на разхода на гориво с до 40% в градски цикъл и с до 20% в комбиниран цикъл.
13 години производство в Обединеното кралство
Обновеният Juke вече се произвежда в завода на Nissan в Съндърланд, където са произведени над 1,3 милиона бройки от пускането на оригинала през 2010 г. Автомобилът ще се произвежда на втората производствена линия на завода, заедно с Qashqai.
Адам Пеник, вицепрезидент по производството в завода на Nissan в Съндърланд, заяви: "За нашия екип е гордост да види как най-новият Juke слиза от поточната линия - и е особено вълнуващо да видим проблясъците на прочутото жълто в производството за първи път от шест години насам.
"Знам, че нашите високопрофесионални производствени и инженерни екипи с нетърпение очакват да доставят автомобила на нашите клиенти, които го обичат и и трескаво очакват."
Juke сега е четвъртият най-произвеждан модел в завода в Съндърланд, след Qashqai, Micra и Primera. Миналото лято заводът произведе единадесетмилионния си автомобил от началото на производството през 1986.

Комбиниран разход на гориво WLTP    
Juke Hybrid    4.7-4.9 l/100km*
*зависи от нивото на оборудване    

 

Фенове сме! A вие?