Bugatti показа „карбоновия“ V16 мотор на наследника на Chiron
„Ако може да се сравни с нещо друго, значи вече не е Bugatti“, казват от… Bugatti, за новия агрегат, който ще замести могъщия 8-литров 4-турбинен W16.
И докато не бе тайна, че наследникът на Chiron ще бъде хибрид, то като че ли никой не очакваше ДВГ-то да продължи да бъде със същия брой цилиндри, 16 броя, но вече във V формация вместо в W. Марката все още не е разкрила неговия работен обем и технически подробности, но пък ни дава видео, в което можем да го чуем. В прессайта на Bugatti пише също, че дебютът на новия модел с хибридно задвижване ще бъде през юни, а дотогава можем само да гадаем по какъв начин той ще надгради постиженията на славните си предшественици в W16.
W16, който за пръв път се появи в могъщото Bugatti 16.4 Veyron през 2005 г., с 1001 к.с., достигайки до 1200 к.с. във Veyron Super Sport. При дебютиралият през 2016 г. Chiron машината бе сериозно преработена за 1500 к.с., за да „кулминира“ с 1600 к.с. в лимитирания Chiron Super Sport 300+ и в последствие в „нормалния“ Chiron Super Sport, който имахме щастието да заснемем за канала ни.
Последният модел на Bugatti с легендарния двигател е хипер роудстърът Mistral, който бе представен през август 2022 г. Там характеристиките са му като при Chiron SS – 1600 к.с. и 1600 Нм, достатъчни за максимална скорост от над 420 км/ч. Bugatti W16 Mistral бе ограничено в серия от 99 броя, всеки със стартова цена от 5 млн. евро. Всички бяха продадени още при дебюта.