Merc-AMG GT 43 Coupé идва с 4 цилиндъра от A-класа и задно предаване
Чакайте, чакайте. Преди да сте заплюли новия Mercedes-AMG GT 43 Coupé с епитетни изкази, като „Най-скапаният“ или „Версията за бедняци“, помислете малко и погледнете добрите страни. Които, освен наистина най-ниската цена от вече трите версии на новия C129, са още две – броят задвижващи колела и масата. Последната не е официално обявена в прессъобщението, но по всяка вероятност е със 140-160 кг по-малко от тази на Merc-AMG GT 55 и 63, които винаги са с 4MATIC система. GT 43 е само задно, което е предпоставка за по-различно удоволствие от шофирането.
Освен от липсата на части, задвижващи и предните колела, „отслабването“ се дължи и на двойно по-малкия брой цилиндри. Моторът е познатият редови 4-бутален M139 агрегат от A 45 S 4MATIC+, като в GT 43 Coupé е и със същите технически данни - 421 к.с. при 6750 об/мин и 500 Нм, налични между 3250 и 5000 об/мин.
Merc/AMG пишат, че тук различното е електрическият турбокомпресор, който разчита на 48-волтова система, „технология от Формула 1“, уточняват от марката. Той дава допълнителни 14 к.с. и същевременно увеличава комфорта и икономичността, позволявайки т.н. „коустване“ (движение по инерция с откачен от скоростите двигател). Официалният среден разход е 10,3 л/100 км, но той надали вълнува някои, освен регулаторните органи.
Динамиката? Прилична – 4,6 сек от 0-100 км/ч и максимална скорост 280 км/ч. За сравнение, другите два вкуса с 4-литровия битурбо M177 V8, Merc-AMG GT 55 и 63, при тях имате съответно 3,9 и 3,2 сек, при 476 к.с. и 585 коня при актуалната топ версия. Която скоро ще бъде надградена с R версия и прочее.
Разлики в екстериора? Има. 43-ката е една идея по-неегаресивна, което личи и от по-тесните следи. Отпред има лека редукция в площта на отворите, а отзад – четири кръгли ауспухови накрайника, за разлика от трапецовидните елементи при 55 и 63. Джантите базово са 19-инчови, но има също опционални 20-ки и 21-инчови ковани колела. Зад тях се виждат големите 390 мм спирачни дискове с 6-бутални апарати отпред и 360-милиметровите отзад.
Опционално апаратите може да бъдат жълти, а вместо активен спойлер в задната част, AMG предлагат фиксиран аеро елемент. Активен аеро елемент в пода на колата, пък може да се доплати с т.н. AMG DYNAMIC PLUS пакет. При скорост от над 80 км/ч той създава (по-скоро подсилва) т.н. „Ефект на Вентури“, като с него в комплект вървят също дифа с ограничено приплъзване, активните тампони на мотора и допълнителния режим за каране RACE. Отделно може да доплатите и за завиващи задни коела.
Отвътре? „Хипер аналогов кокпит“, казват от AMG. Което е интересно определение за табло с два големи LCD дисплея, но поне тук го няма масивния „дисплеен хеттрик“, т.н. Hyperscreen. Серийно имате готиния AMG волан и металните пластини за ръчно превключване на предавките на кутията AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.
Супер, а споменатата в началото по-ниска цена? Все още няма официална информация, но можем да погледнем листата на брата по техника SL. Ако вземем за база неговата връзка с твъдропокривния му роднина, топ версията на роурстъра 63 с 585 коня започва 384 820 лв., а 63 Coupé - 381 920 лв. SL 43 пък стартира от 265 540 лв. (той обаче с 381 коня), така че очакваме базата на купето с 4-цилиндъра да е с начални 270-290 хил. лв.