Знаехте ли за този прототип на Peugeot 208 кабриолет?


15 Apr 2024

Останалите извън серийно производство автомобилни проекти притежават известен чар, особено когато включват прототипи в реален размер, които са останали скрити зад затворени врати в продължение на години. Такъв е случаят с Peugeot 208 Cabriolet, който виждате на снимките тук и който наскоро беше изложен във Франция. С две думи - така можеше да изглежда първото поколение 208, ако имаше версия без твърд покрив. Единственият съществуващ Peugeot 208 Cabriolet беше показан за първи път в Musée De L’Aventure Peugeot в Сошо, Франция.

Разработването на проекта с вътрешнозаводски индекс A97 започва през 2007 г., пет години преди дебюта на оригиналния Peugeot 208 хечбек, който пристигна през 2012 г. За разлика от своите предшественици, 206 CC и 207 CC, които се отличаваха с прибиращ се твърд покрив, кабриолет версията на 208 е имала за цел да върне мекия покрив. Френската марка признава ползите от това решение, тъй като то спестява тегло, място и разходи.

Според френската медия L’Argus, проектът A97 е иницииран от трима лица без одобрението на вече несъществуващия борд на PSA, който оттогава е заменен от Stellantis. Сред тях са Жан-Пиер Плуе, който е ръководител на дизайна в PSA Group (сега шеф на дизайна в Lancia), Жил Видал, който тогава е ръководител на дизайна на Peugeot (сега шеф на дизайна в Renault), и Ксавие Пежо, ръководител на маркетинга (сега вицепрезидент на търговските превозни средства в Stellantis).

Музеят разказва, че проектът не е осъществен поради „преструктурирането и рационализацията, извършени от PSA Group по това време“. Проектът е първоначално отказан през 2011 г. в полза на DS3 Cabrio, кола с подобен размер. Според вътрешни източници производството на DS3 Cabrio изисква инвестиция от 50 милиона евро, което е четири пъти по-малко в сравнение с Peugeot 208 Cabriolet. Причината е по-простата конструкция на покрива. 

Сбогом V10!