Обмислят въвеждане на синя зона и в неделя
Общински съветници от "Спаси София" се обявиха за въвеждане на синя зона и в неделя в центъра на столицата, както и за удължаване на времетраенето й в останалите дни. Както е известно, в момента тя функционира в делничните дни и в събота между 8.30 и 20.00 часа.
Материал на СЕГА
Предложението бе направено при представянето на проекта за реорганизация на движението в центъра между бул. "Патриарх Евтимий", ул. "Фритьоф Нансен" и бул. "Витоша". Както "Сега" вече писа, този проект се внася за втори път след 2020 г. и отново предизвиква напрежение между Столична община и част от жителите в описаното каре. Днес зам.кметът на София Илиян Павлов, зам.шефът на транспортната комисия Андрей Зографски от "Спаси София", кметът на район "Средец" Трайчо Трайков и общински съветници от най-голямата група в СОС - ПП/ДБ/"Спаси София", дадоха пресконференция, за да пояснят какви мерки предвиждат за подобряване на движението и възможностите за паркиране в центъра.
Карта на синя зона в София от 2021 г.
"Ще потърсим подкрепа и от другите формации в СОС синята зона да се удължи и в неделя, тъй като тогава целият град се изсипва в центъра. Планът ни минимум включва и да удължим работното време поне с още 1 час. Обмисляме да обособим и отсечки от улици, които да са за паркиране само за живеещи по тях. Планираме също да укрупним подзоните, за да може живущите да са по-гъвкави в търсенето на места. Подзоните може би ще станат две за целия център. Трябва да разберем, че центърът на София е на всички, но същевременно там живеят хора, които имат легитимни интереси. Грижим се да се намери максимално добро за всички решение", каза Зографски.
Кметът на район "Средец" Трайков дори заговори за въвеждане на червена зона в центъра. При нея част от паркоместата се запазват за живеещите в съответната част на града. "Обсъждали сме с бързи темпове да се придвижи идеята за въвеждане на червена зона, която да бъде обособена с места само за паркиране на живеещи в зоната", призна той.
Трайков съобщи още, че е обсъдил с кмета на София Васил Терзиев предложение подлезът под Спортната палата да се превърне в подземен паркинг, а пешеходците да пресичат на ниво терен. "Вече съм го обсъдил с г-н Терзиев и с ключови общински съветници и мога да съобщя новината в аванс, макар че има много време до реализирането й. Имаме намерение да започнем работа по проектирането на нов подземен паркинг на това място. Решаваме няколко проблема- изкарваме пешеходците изпод земята, спираме вандализма в този подлез и работим за решаване на проблема с паркоместата в нашия район, където места за нови паркинги няма", коментира Трайков.
Както "Сега" писа, проектът за реорганизация на движението предвижда по бул. "Патриарх Евтимий" да се изгради бус лента и две еднопосочни велоалеи, а платната за движение на автомобили да се намалят. Промените ще доведат до съкращаване на паркоместата по булеварда, заради което управляващите в София обещават да компенсират с увеличаване на местата за паркиране по бул. "Витоша" при градината на НДК, където се планира успоредното паркиране да се замени с косо. Освен това ще бъде отворен за паркиране като синя зона и паркингът на ЦГМ на бул. "Витоша". Промените включват още движението по "Фритьоф Нансен" да стане двупосочно, а велоалеята на тротоара на бул. "Витоша" да слезе на пътното платно, за да се избегнат конфликтните точки между колоездачи и пешеходци.