Това е VW Lupo 3L с два мотора от Golf R и 1900 коня


05 May 2024

Lupo 3L бе разработен от Volkswagen да бъде най-икономичният супер компактен хеч в света. Името му символизира целевия разход на гориво, а не работния обем на мотора. Това, което са направили румънците от DOP Motorsport обаче, въобще не е с идеята за скромна консумация.

„Избрахме го, защото е лек“, казва Силвиу Гита, основал ателието за бързи коли през 2010. „Купето с шасито тежат само 200 кг. Пробвахме с капак от фибростъкло [оригиналният е алуминиев], но се оказа с няколко грама по-тежък от заводския, заради необходимостта от подсилване. Можехме да подобрим обаче аеродинамиката, затова скосихме покрива с 200 мм.“

За двигатели избира два броя VW 2.0 TFSI от Golf R Mk6. „Имах такъв с 650 коня в моята Skoda Octavia RS, така че знаех силните и слабите страни на този агрегат“, казва Силвиу. „Нужно е само да подсилиш вътрешностите му, за да издържа на високото налягане. Основният проблем на тези двигатели е липсата на гориво, която ограничава мощността.“

Проблем, който румънецът е адресирал с комбинация от директно впръскване и такова в колекторите – четири инжектора от Audi S3 плюс още осем 1050-кубикови преди камерите. В резултат малкото Lupo се оказало с 6 помпи Bosch 044, по три на мотор и нужда от по-сериозна ел. система – 180-амперов алтернатор, вместо 150. Силвиу обаче вече има идея за ъпгрейд. „Вече използвах бензинови помпи за Bugatti Veyron за някой от шосейните ми проекти. Супер са за коли до 900 коня. Безчеткови са, ползваме безчеткови контролери, по две на мотор са идеални“.

Чудовищното Lupo тежи едва 1350 кг, по-малко от Polo GTI, генерирайки по 950 к.с. на ос. Всяка със 6-степенна DSG кутия, превключваща независимо една от друга. Окачването е интерпретация с части от Golf Mk5, спирачките са с GTI произход, а гумите са 26-инчови Hoosier, качени на стоманени колела 15x10. Списъкът с модификации няма край, може да прочетете още в материала на колегите от fastcar.co.uk. 

Колко е бързo? При по-скромни настройки, с по само 600 коня на мотор, колата е записала 8,7 секунди на четвърт миля, с 273 км/ч терминална скорост. „На „Санта Под“ пробвахме и с 950 коня на двигател, но колата се удържаше трудно, гумите приплъзваха, а кутиите не сменяха достатъчно бързо“.

Какво следва за мега Lupo-то? Ами, ъпгрейд с два 3,6-литрови VR6 двигателя (затова на една от снимките виждате 6-цилиндров агрегат). Целта е постигане на между 1500 и 1800 к.с. на ос, с GTX55 турбини и нитро система. Румънците вече са тествали схемата с един мотор в шосейна кола, с резултати 3,3 сек ускорение от 100 до 200 км/ч.

Сбогом V10!