Когато Chevrolet е оборудвал Caprice с 5-литров V12 от BMW 750iL
Автомобилът на снимките изглежда, като съвсем нормален Chevy Caprice LS, но под големия му преден капак се крие изненада – V12 от BMW. Още по-интересното е, че това не е гаражен проект, а дело на инженери на Chevrolet. Попадайки на любопитните снимки, реших да разровя дебрите на интернет и да се запозная с историята на тази мистериозна щатска лимузина с немско сърце, съответно и вас, уважаемите читатели на Dizzy.
Към средата на 80-те мениджмънта на General Motors се е чудил какво да прави с Chevy Caprice. Третото поколение на модела (версии седан, комби и купе), вървяло към края на производството си (1977-1990), а инженерите търсили различни начини да подобрят автомобила за евентуалното четвърто поколение.
Една от насоките, в която работили GM, била рафинираността и експериментиране с технологията ‘drive-by-wire’, при която педалът на газта няма механична връзка с мотора. За целта американците се огледали и харесали 5-литровия М70B50 на BMW – първият сериен автомобилен агрегат с електронна комуникация с газта. Точното име на системата е EML или Elektronische-Motor-Leistungsregelung.
От Детройт се опитали да купят супер модерния V12, но BMW не продавали машината отделно. Затова GM платили 69 000 долара за чисто ново BMW 750iL (E32), от което извадили 5-литровия двигател с 295 к.с. и 450 Нм и вградили в 5,4-метровото туловище на 1989 Chevrolet Caprice LS.
За съжаление това е единствената общодостъпна информация за този интересен проект. Няма данни за динамиката на Caprice V12, но в една публикация пише, че километражът бил разграфен до 160 мили в час (почти 260 км/ч). Колкото до ‘drive-by-wire’ технологията, Caprice Mk4 дебютира без нея. GM я въвеждат чак през 1997 г., с Corvette C5.