ЕКСКЛУЗИВНО: Renault Rafale E-Tech 4x4 300, премиера, на която присъстваме


16 May 2024

И по-конкретно Ангел Сергеев, Dizzy агент, който преди броени минути ни „докладва“, че домакините от Renault са показали най-мощната версия на Rafale - E-Tech 4x4 300.Окей, не е лимитирано Ferrari, но колата е изненада, дебют по време на международния тест на модела в Севиля, Испания. Ангел побърза да ни изпрати снимки с автомобила, с които вече може да споделим информацията за нея с вас.

Под предния капак работи 1,2-литров 3-цилиндров турбо мотор, чиято мощност е повишена от 120 (при версията E-Tech 200) на 150 к.с., благодарение на нова турбина. За задвижването отговарят и още три електртомотора, два от които основни. На предната ос работи машина с мощност 70 к.с. (50 кВт) и 205 Нм, а отзад – ел. мотор със 136 к.с. (100 кВт) и 195 Нм. Отделно, стартер-генераторът идва в помощ с още 34 к.с. (24 кВт) и 50 Нм.

Резултатът? Двойно задвижване, най-добрата динамика в моделната гама, 0-100 км/ч за 6,4 сек (8,9 сек за версията с 200 к.с.), и комбиниран разход на бензин от 0,7 л/100 км. Renault казват, че дори когато 22-киловатчасовата батерия е изчерпана, автомобилът консумира по 5,8 л/100 км.

Което кореспондира с автономност само на ток от 100 км по WLTP или до около 1000 км пробег, общо с енергията в батерията и резервоара. По отношение на зареждането на първата, системата поддържа максимална мощност от 7,4 кВт. Пълненето от 0-80% става за 2 ч. и 10 мин., а от 0-100% - за 2 ч. и 55 мин.

Много по-добра от предишната?