1 от 43: Ferrari Superamerica с ръчна кутия, което се продава
Ferrari Superamerica е много рядък, интересен и готин автомобил. Базиран е на 575M Maranello, но с една много характерна особеност – отварящият се покрив, който е кръстен “Revochromico“. С карбонова рамка и изработен от стъкло, панелът е с площ от около 1 кв. метър (1113 x 840 мм), а името му идва от двете му функции, тази да се завърта на 180 градуса, лягайки „по гръб“, а другата – да променя светлинната си пропускливост.
Чрез бутон в кокпита, шофьорът или пасажерът могат да настроят колко тъмен да бъде покрива. В най-светлата си настройка той пропуска толкова слънчеви лъчи, колкото и нормално стъкло. В най-тъмната му настройка, в купето влиза само 1% светлина, казват от Ferrari. Времето за преминаване от едната в другата крайна позиция е около 60 секунди, а времето за отваряне и затваряне – по-малко от 10 секунди.
Двигателят? 65-градусовият атмосферен агрегат с обем 5,7 литра (5748 куб см, та може да се каже и 5,8), който е базиран на този от 575M, но тук с 25 к.с. повече - 540 к.с. при 7250 и 588 Нм при 5250 об/мин. Тяга, задвижваща 1790 кг, способна да ги ускори от 0-100 км/ч за 4,25 секунди или 4,20 сек, ако е автоматична кутия. Максималната скорост и в двата случая е 320 км/ч. Според Ferrari, Superamerica е най-бързият кабриолет за времето си.
Ferrari пускат на пазара Ferrari Superamerica през 2005 г., в серия от едва 559 екземпляра. Серийно колата идва със 6-степенна механична скоростна кутия, а опционално се предлага автоматизирана, тип F1. Повечето клиенти избират именно нея, като с ръчна остават едва 43 броя. За сравнение, 575M Maranello е направено 2056 пъти, като 246 от тези коли са с ръчни скорости.
Този, предлаган от mechatronik.de, е именно с т.н. “gated manual”. Произведен е през 2006 г., пробегът му е малко над 15 хил. км, а цената – 599 900 евро.