Това Isuzu Piazza Nero XE Handling By Lotus се продава за 45 хил. лв.
Това е една от онези „новини“, които нямат за цел да счупят сайта, нито да ви запознаят с най-новия модел на някоя марка, нито да ви помогнат да си купите мечтания автомобил. Настоящата публикация е за обогатяване на общата автомобилна култура, нищо повече.
Но това, според мен, далеч не е малко. Такива статии предизвикват ровене от страна на заинтересованите и, кой знае, някой ден може да ви донесат хиляди левове от „Стани богат“. Последното е също толкова вероятно, колкото някой от България да се амбицира и да си купи тази кола от Япония.
Въпросната е Isuzu Piazza Nero XE Handling By Lotus. Аз лично сега разбирам, че Lotus са имали нещо общо с японската марка, както и че въобще Isuzu е произвеждало подобен модел. Piazza съществува в две генерации, пърата от 1980 до 1990, на задно, а втората – от 1990 до едва 1993, вече на предно предаване.
Формите на първото поколение са дело на Джорджето Джуджаро, а прототипа е показан на салона в Токио през 1979. Едва 48 часа след дебюта на изложението, Isuzu дават зелена светлина за серийно производвтво, с минимални промени по дизайна спрямо шоу колата.
Моторите на Mk1 са общо четири, три двулитрови, единият с турбо, както и 2,3-литров, но само за щатския пазар, където се казва Impulse. А какво общо има Lotus? След 1988 г. всички екземпляри от първото поколение получават тяхната „благословия“, изразяваща се основно в промени в частите и настройката на окачването. Спирачките също са по-мощни, като разлики има също и в салона.
Конкретният екземпляр е на 90 хил. км и се продава от contempoconcept.com за 198 000 хонконгски долара, еквивалентни на около 45 хил. лв. Бихте ли?