Това е новото Porsche 911 GTS Т-Hybrid
Което е единственият хибрид от гамата на 911. През последните няколко месеца се изписаха много спекулации, които създадоха усещането, че едва ли не всички 911-ки минават на комбинирано задвижване, освен GT колите. Porsche обаче свали ембаргото над новостите и сега ги споделяме с вас.
Porsche 911 GTS T-Hybrid, както се изписва, е единственото (засега) електрифицирано 911. Двигателят е новоразработен 3,6-литров 6-цилиндров боксер (+0,6 литра) с 485 к.с. и 541 Нм. В него работи и нова електрифицирана турбина, с ел. мотор между топлата и студената част. Той носи два бонуса – моментално развъртане на турбината и, когато работи в обратна посока, генерира електричество. Само моторчето в турбото може да добави до 15 к.с. мощност.
Същината на доста леката хибридна система е ел. мотор с постоянни магнити, който живее в новата 8-степенна PDK. Той осигурява до 40 кВт (54 к.с.) и 150 Нм, захранван от батерия с капацитет 1,9 кВтч. Последната е с напрежение 400 волта и с размерите на обикновен 12-волтов автомобилен акумулатор, казват от Porsche. Масата на всички електрифициращи компоненти е 50 кг, с което колата натежава до под 1,6 тона или по-точно до 1595 к.г.
Максимална системни показатели 541 к.с. и 610 Нм, което е увеличение с 61 к.с. спрямо досегашното 911 GTS. Динамиката: 3 секунди от 0-100 км/ч и максимални 312 км/ч. Супер.
Обновен е и 3-литровия мотор на базовото 911 Carrera. Той продължава да е с две турбини, като една от модификациите е „осиновяването“ на интеркулера от Turbo моделите, който седи под решетката на задния капак. Мощността е увеличена на 394 к.с., а максималният въртящ момент достига до 450 Нм. Спринтът от 0-100 км/ч е по-бърз с 0,1 сек – 4,1 стандартно или 3,9, ако е поръчан опционалният Sport Chrono пакет. Максималната скорост е нараснала с един километър в час до 294 км/ч, ако говорим за Coupe-то, защото новото задвижване може да се вземе и под формата на Porsche 911 Carrera Cabriolet.
Друго ново? Вече всички 911 Coupe ще идват стандартно само с 2 седалки, но 2+2 опцията е безплатна. Уредите зад волана вече са изцяло дигитални, което може би е за съжаление, но ми е интересно да ги видя на живо. Или по-точно 12,6-инчовия панел, предлагащ седем различни изгледа, включително с „класическите“ 5 уреда.
Отвън? Матричните LED-ове вече са серийни, опционално се предлагат супер модерните HD matrix LED с по 32 000 диода на фар. GTS моделите са оборудвани и с предна броня с по пет активни аеро елемента от всяка страна, като зад тях има и скрити клапи. За пръв път при 911 са инсталирани и активни дифузьори под предната част, допълнително оптимизиращи аеродинамиката.
Новото 911 Carrera вече може да се поръча, като Coupé и Cabriolet със задно задвижване. За хибридното 911 GTS се предлага също опция за двойно предаване, както и вариант Targa, която идва винаги с четири задвижващио колела. PDK кутията е стандарт и при двата модела.