Pagani Huayra Epitome идва с 864 коня и РЪЧНИ скорости


09 Jul 2024

Ура! Не, че DSG-то на Chiron е бавно, нито пък PDK-то на Porsche, или пък ултра иновативната „ръчно-автоматична“ кутия на Koenigsegg в епичния CC8 50. Но, НО, тук имаме абсолютно истинска „ръчка“ на Xtrac, завинтена за 6-литровия битурбо AMG V12. O, да. Pagani Huayra Epitome e единствената модификация и екземпляр на модела, която не е с механизъм за автоматично превключване.

6-литров битуробо AMG V12, направен по спецификация на Pagani – 864 к.с. при 6000 об./мин…, при 18 градуса по Целзий. Досега не бях виждал официални технически данни на автомобил, в които освен оборотите за максимална скорост, е посочена и температурата на околната срeда. Дали немската афалтербахска жилка не си казва думата? Много вероятно. Максималният въртящ момент се постига между 2800 и 5900 об/мин и достига до 1100 Нм. Жадни сте за още сухи числа? 5980 куб. см работен обем и 60 градуса ъгъл между двете банки цилиндри. Готово. Стига.

Стига, но още малко. Въпросната кутия на Xtrac е 7-степенна, което я прави доста рядка. Сещам се само за Porsche 911, при което, с ъпдейта, реално отпадна тази „серийна опция“, а също и за Corvette C8. Окей, за финал на числата – максималната скорост е 350 км/ч, ограничена електронно. Супер.

Ааа, 398 мм отпред и 380 мм отзад…, дисковете на Brembo CCM спирачната система. А около нея се въртят Pirelli P ZeroTM Trofeo R с размери 265/30 R20 отпред и 355/25 R21. Точка. Честно. Друго? Броните, ако въобще е удачно да се нарекат тези произведения на изкуството от син карбон, са нови, предният капак, светлините, отворите в предните калници и задният спойлер. Pagani казват, че има и “racing style” карданен вал и диф с електронно управление.

Добавен е и “soft” бутон, който задейстева кореспондиращ режим на модифицираното окачване. Натискането му явно прави колата по-комфортна, като „омекването“ се самоизключва при скорости от над 150 км/ч. Вътре? Драма на ръба на кича, както при всяко Pagani. Интериор, като нарисуван от дете-гений, с нова добавка – клетката на скоростния лост и неговите пътеки. Кеф за окото, вероятно и за използване.

Сбогом V10!