Panamera Turbo S E-Hybrid идва със 782 коня и е най-мощната в историята на модела


18 Jul 2024

Преди броени дни карах най-мощният Cayenne със 739 коня, чиято хибридна система е подобна на тази, с която дебютира Panamera Turbo S E-Hybrid. Тежащият над 2,5 тона SUV е мнооого бърз. Така, че тази Pana със сигурност е още по-впечатляваща.

Главно действащо лице е 4-литровият битурбо V8 с 599 к.с., който се подпомага от вградения в PDK кутията ел. мотор с още 190 коня. Сумарната мощност на системата е 782 к.с., със 102 повече от предходния модел, а максималният въртящ момент достига до 1000 Нм (+150 Нм). Стойности, които гарантират 2,9 секунди от 0-100 км/ч и 325 км/ч максимална скорост. Както и рекорд на „Нюрбургринг“.

Същевременно, колата може да се кара и само на ток. Максималният „еко“ пробег в градски условия е 88 км, благодарение на батерията с капацитет 25,9 кВтч. Зареждането пък става за 39 мин, при източник с мощност 11 кВт. Стандартно колата идва с карбон-керамични спирачки и ковани 21-инчови джанти с централна гайка, а опционално може да се поръча с т.н. Carbon Aerokit, който увеличава аеродинамичната сила на питискане с 60 кг при 200 км/ч. Опция са и по-пистовите Michelin Pilot Sport Cup 2.

Заедно с най-мощната Panamera дебютира и традиционно най-сладката версия GTS. Тя не е хибридна и идва с много серийни неща, които иначе се доплащат при S-ките. Двигателят е същият V8, като при Turbo и Turbo S, но с по-скромните 500 к.с., с 20 повече отпреди, позволяващ 3,8 сек от 0-100 км/ч и максимални 302 км/ч.

Panamera GTS идва стандартно с новото „магическо“ двукамерно въздушно окачване на Porsche, включително и PASM, PTV Plus и 10 мм по-малко отстояние от пътя. Външно “Gran Turismo Sport” може да се разпознае по черните моделни означения, червените спирачни апарати, 21-инчовите ‘Turbo S’ джанти с централен монтаж и спортната изпускателна система с накрайници в Dark Bronze.

Фенове сме! A вие?