БРУТАЛНО: Единственото по рода си Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse се продава
1 of 1. Зад този надпис на праговете на конкретното Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse се крие много интересен екземпляр и история. Колата наистина е уникална и няма друг такъв Veyron.
Шаси 8.100 е специфицирано по желанията на много специален клиент на марката от Сингапур. Единственият клиент на Bugatti, който е купил по един екземпляр от всички шест специални издания на Veyron наречени Legends, носещи имената Jean Pierre Wimille, Jean Bugatti, Meo Costantini, Rembrandt Bugatti, Roland Garros, както и последната кола Ettore Bugatti. Bugatti са произвели по три броя от всяка и този човек се е сдобил с екземпляр…
За да си представите как изглежда картинката финансово, всеки един от тези специални автомобили започваше от най-малко 2,15 млн. евро, така че това са най-малко 13 млн. евро за шест коли. Реално повече, защото, например, последно от серията Bugatti Legend "Ettore Bugatti" е стартирало от 2,35 млн., без таксите и транспорта. А, да, същият господин притежавал и юбилейно Bugatti Centenaire, така че сериозността му не подлежи на коментар. И персона на която е добре да се обърне внимание.
Това създало доста напрежение в Bugatti. Проблемът бил, че човекът искал екстериора на неговия Vitesse да бъде без боя и по-точно, изработен само и единствено от алуминиеви панели и карбон, подобно на Pur Sang от 2007 г. Марката вече имала известен опит с подобни желания, но при тях предната броня била изключение, тъй като поради изисквания за хомологация, не било възможно и тя да е направена от алуминиева сплав. Също така, страниците на досегашните подобни проекти, се изработвали от няколко парчета метал, заварени в общ панел, заради голямата му площ.
Първоначално Bugatti се съгласили със специфичните изисквания и обещали да направят неговия Veyron Grand Sport Vitesse с броня от леката метална сплав, а страничните панели да са цели парчета. След това обаче инженерите калкулирали, че стойността на тези усилия ще бъде много повече от първоначалните смети. И се извини на господина, че изработката няма да бъде възможна. В резултат клиентът заплашил, че ще откаже всички следващи поръчки и че никога повече няма да си купи Bugatti.
Тогава от Молсхайм решили да изпълнят спецификацията на всяка цена. Въпреки, че се наложило въпросните странични панели да бъдат фрезовани от 20-тонни блокове алуминий… И че т.н. 6K карбон с плетка под 90 градуса бил почти невъзможен за изработка. През пролетта на 2015 г. колата била готова, Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 1 of 1, шаси 8.100, при което стойността на опциите значително надхвърляла базовата цена на Veyron Grand Sport Vitesse…
Точно тази кола сега се появява за продан, за пръв път откакто е доставена на първия си и явно доста взискателен собственик. Пробегът е девствен, едва 750 км, а състоянието логично е, логично, на чисто нов автомобил. Търговец е mechatronik.de, а исканата супа е… по запитване.
Припомням и някои от силно респектиращите характеристики на самия модел Grand Sport Vitesse, от който са направени общо 92 броя (450 броя са всички Veyron). Той бе и най-бързият сериен открит автомобил в света, с постижението си от 408,84 км/ч, записано на 6 април 2013 г. Благодарение на неговия 8-литров куад турбо W16 с 1200 к.с. при 6400 об/мин и 1500 Нм между 3000 и 5000 об/мин, реално моторът на Veyron Super Sport.
Позволяващ спринт от 0-100 км/ч за 2,6 секунди, от 0-200 за 7,1 и от място до 300 км/ч за едва 16 секунди. При „нормални условия“ максималната скорост е ограничена на 375 км/ч, но в pdf-ът с техническите данни на Bugatti е записана 410 км/ч. Там пише и разходът, който няма никакво значение за собствениците, но за нас е интересен – 37,2 л/100 км градско и 23,1 л/100 комбиниран.