Южна Корея забранява напълно заредени електромобили да спират в подземни паркинги
Властите в Сеул са загрижени за риска от запалване на електромобили и подготвят нови правила, които ще ограничат достъпа до подземни паркинги на електрически автомобили с заряд на батерията от над 90 процента. В допълнение новите правила ще наложат и ограничение на зареждането на публични станции до 80 процента от капацитета на батерията. Смята се, че правилата могат да влязат в сила до края на септември.
По-рано този месец Mercedes-Benz EQE избухна в пламъци (виж видеото по-долу), докато беше паркиран в подземен паркинг гараж в жилищен комплекс Южна Корея. Според информация от местни медии пожарът е нанесъл щети на над 800 коли и е оставил 1600 домакинства без електричество и вода за една седмица. Целта на новите правила е да се избегнат подобни инциденти в бъдеще.
Местни експерти по електрическа мобилност обаче възразяват срещу мерките. Според професор Юн Уон-суб, който ръководи изследователски център за батерии, управляван от университета Sungkyunkwan и Samsung SDI, няма доказателства, че напълно заредените батерии създават по-голям риск от запалване.
„Пълното зареждане не е решаващият фактор при пожар“, казва той. „Електромобилите от самото начало са проектирани така, че никога да не достигат пълно зареждане, дори ако на таблото пише, че са на 100 процента. Недоказан аргумент е, че батериите носят по-висок риск от пожар, когато са напълно заредени. Всичко това ми прилича на "лов на вещици" и опит за прокарване на нов тип такса. От съществено значение е да се измислят подходящи контрамерки след задълбочена дискусия между експертите."