Само двама пилоти във Формула 1 ще вземат по-висока заплата от Ейдриън Нюи


11 Sep 2024

Голямата новина в света на Формула 1 през последните седмици е преминаването на Ейдриън Нюи в Aston Martin. Легендарният дизайнер на всички шампионски болиди на Red Bull от епохата Фетел и Верстапен вече официално премина в отбор, който в момента е на пето място в конструкторския шампионат.

Защо? 

В момента изглежда единствено Нюи може да отговори на този въпрос. Човек, който е спечелил всичко в спорта, при това по много пъти – с Williams, McLaren и Red Bull, а сега започва от нулата. Според някои анализатори това е и основното предизвикателство – да покаже, че би могъл да направи шампионска кола и за отбор, който не е и никога не е бил считан за фаворит. 

Важна стъпка от преговорите, изглежда, е било посещението на Нюи в новия завод на Aston Martin на “Силвърстоун” – съоръжение, за което се смята, че е най-модерното във Формула 1: със собствен аеро тунел (предстои да бъде открит) и всичко, което може да се сетите, за да се създаде шампионска кола.

 

Макар винаги да е бил смятан за съществена част от отборите, в които е работил, Нюи за първи път ще бъде не просто служител, а и акционер в екипа. Това увеличава личната му ангажираност и със сигурност е допринесло за решението на 65-годишния дизайнер, който има пръст в безпрецедентните 25 титли във Формула 1 при пилотите и конструкторите.

Вероятно дори повече от космическата заплата, която според запознати е между 25 и 30 млн. долара на година. В света на Формула 1 има само двама души, които печелят повече – Верстапен (55 млн. долара) и Хамилтън (45 млн. долара), като Льоклер е някъде около сумата от 30 млн., а всички други получават доста по-ниски възнаграждения.

 

А какъв отговор дава на въпроса самият Нюи? Само една сума: “Лорънс.” Точка. 

Точно така, харесван или не, милиардерът е един от най-активните собственици на отбори през последните години и един от най-старомодните в добрия смисъл на думата. Откакто купи Racing Point (Force India) преди пет години, той неспирно налива сериозни средства, но не година за година, а с дългосрочна идея да създаде силен отбор. Привличането на нов технически персонал през последните месеци е осезаемо, а новата фабрика на “Силвърстоун” е силна предпоставка, че Aston Martin има потенциал да се намеси в битката на големите от 2026 г.

Сбогом V10!