Hyundai RN24 е спортен автомобил с 650 к.с. и технологии от WRC


25 Oct 2024

По време на събитието N Day 2024, Hyundai N представи следващото си поколение „Rolling Lab“ RN24. С други думи, това е концепт, който демонстрира как ще изглеждат спортните автомобили на компанията в бъдещето. Или по-скоро - какви ще бъдат тенденциите, които ще влияят в създаването им. Целта на този концепт е да тества нови високоефективни технологии и да демонстрира технологичния потенциал на марката.

Започнали със серията RM (Racing Midship) през 2012 г. и включващи електрически автомобили като RN22e и N Vision 74, Rolling Labs (подвижна лаборатория) служат като изпитателни стендове за високоефективни технологии. RN24 продължава това наследство, разширявайки границите на технологиите в моторните спортове и оформяйки бъдещето на електрифицираните автомобили на марката N.

Световният дебют на RN24 показва визията на N за близкото бъдеще. Вдъхновен от желанието да побере най-мощния задвижващ агрегат за електромобили във възможно най-малкия пакет, Hyundai N прилага система за силова електроника с два двигателя на Ioniq 5 N с 650 к.с. Тя е инсталирана в компактно шаси, вдъхновено от Световния рали шампионат (WRC), в резултат на което е създаден компактен, лек и пъргав електрически автомобил.

RN24 се задвижва от системата PE от платформата E-GMP на Ioniq 5 N. Преработеният акумулаторен пакет запазва капацитета от 84 кВтч на серийния модел, но позволява по-късо междуосие с 340 мм, което го свежда до размерите на сегмент B, съпоставими с хибридния конкурент на Hyundai Motor i20 N Rally1 в Световния рали шампионат (WRC).

RN24 също така е оборудван със системата WRC Powertrain Drive Control Logic. Тази усъвършенствана система дава възможност на водачите да регулират мощността на PE, нивото на ускорението, нивото на рекуперативните спирачки и баланса на мощността на PE с помощта на бутони на волана. Освен това ефективността на охлаждане на батерията и двигателите на RN24 е осигурена чрез модификации на усъвършенстваната система на Ioniq 5 N, а допълнителната пъргавина е постигната чрез по-бърза настройка на кормилното управление, която осигурява реакция на ниво рали автомобил.

Сбогом V10!