Honda представи революционен V3 двигател с електрически компресор
Тази година „проспах“ EICMA, но ще се постарая да наваксам с най-интересните неща от най-престижното мотоциклетно изложение. Започвайки от супер нетрадиционния и още по-супер иновативния нов двигател на Honda.
Машината е 3-цилиндрова с V-образна конфигурация под 75-градуса, водно охлаждане и принудително пълнене. Последното е един от най-интересните аспекти на проекта, защото се осъществява от електрически компресор – първият в света при мотоциклетите. Електрическото задвижване на машинката позволява генериране на високо налягане на влизащия в мотора въздух още при ниски обороти, тоест, постигане на висок въртящ момент още от началото на оборотомера.
Други предимства на ел. компресора са високата степен на свобода при аранжирането на останалите компоненти около двигателя, което е предизвикателство при ограниченото пространство при мотоциклетите. Както и липсата на междинен охладител - един компонент и няколко тръби по-малко.
От Honda не разкриват кубатурата на машината, но казват, че е направена за мотори с по-голям работен обем, като конструкцията му е „супер тясна и компактна“. Японците също споделят, че разработката на двигателя ще продължи в посока масово производство и към „целта на Honda да осигури на клиентите си допълнителна радост от карането и притежаването на мотоциклет.“
Феновете на двуколесните на марката може би си спомнят последният 3-цилиндров мотоциклетен модел на Honda - двутактовият NS400R от 80-те. Новите V3 байкове, разбира се, ще бъдат 4-тактови, както и с по-голям работен обем. Чакаме ги с голям интерес.