Hyundai представи Ioniq 9: 2,3-тонен гигант, който вдига 100 км/ч за 5,2 секунди















Hyundai показа поредния си електромобил от семейството Ioniq. Гигантът Ioniq 9 е дълъг 5,06 метра (3,13 м междуосие) и тежи 2,3 тона. Това е най-големият и просторен електромобил на Hyundai. Сериозната маса в голяма степен се дължи на внушителната батерия с капацитет 110 кВтч (използваем), достатъчна за 620 км (WLTP) с 19-инчовите джанти (предлагат се също 20 и 21 инча.).
Ioniq 9 ще се предлага в три версии: базовата идва с 218 к.с. и 350 Нм и задно предаване. Вариантът AWD има 313 к.с. и 605 Нм. Топ моделът е Ioniq 9 Performance с 436 к.с. и 700 Нм– два електромотора по 218 к.с. Той достига 100 км/ч за 5,2 секунди. Всички варианти са електронно ограничени на 200 км/ч. Тъй като и трите варианта носят означението Long Range, то очакваме в скоро време Ioniq 9 и с по-малка батерия, вероятно 76 кВтч като при EV9.
Благодарение на 800-волтовата си платформа E-GMP, моделът предлага една от най-високите скорости за зареждане в света на електромобилите – едва 24 минути от 10 до 80% на зарядно с мощност 350 кВт. Както може да се очаква, Ioniq 9 ще предлага двупосочно зареждане.
Интериорът е доста изчистен, облечен с еко материали – вълна, изкуствена кожа (Hyundai я нарича екопроцесна) и нишки, направени от рециклирани пластмасови бутилки. Зад волана има 12-инчово дигитално табло, същият е размерът и на сензорния екран. Ще има версии с пет, шест и седем места. Дори при 7-местна конфигурация в багажника остават 620 литра за товари, което е повече от внушително. Към това се добавя преден багажник с обем 88 литра (52 за моделите AWD).
Готин детайл, който отразява цялостната концепция и внимание към детайла са USB-C портовете. Те са със сериозна мощност от 100 вата, налични са на всеки от трите реда седалки и за свързани директно към високоволтовата задвижваща батерия, а не към 12-волтовия акумулатор. Така се гарантира, че ще може да ги използвате по всяко време без да се притеснявате, че акумулаторът “ще падне”. Друг хитър детайл – UV-C стерилизатор – поставки, които предлагат дезинфекция на малки предмети, например телефони, портфейли или маски. Друго улеснение – възможността да отключвате Ioniq 9 с NFC модула на телефона си.
IONIQ 9 разполага с цял куп системи за подпомагане на водача (ADAS): асистент за избягване на челен и удар отзад, поддържане на лентата, асистент за сляпата зона, предупреждение за безопасно излизане и автоматични фарове.
Неслучайно световната премиера е в Лос Анджелис. Моделът ще се предлага и в Европа, но се очаква основният му пазар да е в Щатите. Ето защо Ioniq 5 ще се предлага в Корея и Северна Америка от първата половина на 2025, а у нас ще дойде през есента.