Една легенда се завърна по-жива от всякога


13 Dec 2024

Ford Escort слезе от поточните линии малко преди началото на новия век, когато беше наследен от Focus. Историята на модела обаче е доста дълга и включва някои рали легенди. Сега златните страници на Escort ще продължат да се пишат с автомобил, който струва колкото няколко тристайни апартамента в София. Разработен е от тунинг/моторспорт компания с помощта на Ford.

Новият Escort RS почита оригинала, като запазва изчистените линии на своя предшественик и същевременно модернизира хардуера в ретро тялото. Стандартният двигател го няма, а на негово място е поставен по-голям 2,1-литров агрегат с 296 к.с. Той се развърта до невероятните 10 000 оборота в минута и изпраща мощност към пътя чрез петстепенна ръчна скоростна кутия.

Алтернативно, базовият модел използва 1,8-литров агрегат с мощност 182 к.с., насочени към колелата чрез четиристепенна механична трансмисия. Въпреки че това може да не изглежда като много мощност по днешните стандарти, Boreham Motorworks, създатели на проекта, целят тегло на машината от само 800 килограма. 

И двата двигателя са с впръскване на гориво, като по-мощната версия разполага и с електронно управление на дросела. Липсват ABS спирачки, хидравлика на волана, контрол на сцеплението и спирачно серво, но пък имате дискови спирачки и на четирите колела. 

Харесва ли ви това, което виждате? И на нас, много. Цената обаче е малко плашеща - 295 000 паунда или почти 700 000 лева по сегашните курсове. Публичният дебют е насрочен за следващото лято, като производството ще започне през третото тримесечие на 2025 г. Предвидени са едва 150 бройки.

Сбогом V10!