Nissan GT-R R35 бил разработен и от инженери на Isuzu
Любопитната информация идва от пост на @trucknakanohito в X, който гласи следното: „Добре познат факт е, че GT-R (R35) е плод на труда на най-добрия екип на г-н Мизуно и г-н Гон, но знаете ли че, около 80% от екипа отговорен за разработката, е от бившия отдел за леки автомобили на Isuzu? Те отговаряха основно за трансмисията и окачването“.
Публикацията е от 18 декември 2024, а достоверността и само можеше да се подозира. Докато на следващия ден тя не бе коментирана от не кой да е, а от самият Кацутоши Мизуно. „Започнах работа в отдела за камиони, не в този за леки автомобили, така че реално бях начинаещ в разработката на суперколи. Въпреки това, благодарение на упоритата работа на екипа, силната решителност да постигнем целите си, на обученията и практиките, базирани на резултати (факти) от система за щателно измерване на автомобили, за около година и половина, всички членове бяха трансформирани в инженери от световна класа.
Допускаме, че тази „система за щателно измерване на автомобили“ е свързана с т.н. benchmarking или сравнителен анализ. Като например разглобяване на Porsche 911 Turbo до последната му гайка, с цел анализ. Нещо, което е често срещана практика в автомобилната (и не само) индустрия.
Защо обаче Nissan са сформирали екипа основно от инженери на Isuzu? Надали някога ще разберем, но едно е ясно – те са свършили страхотна работа. От дебюта си през 2007 г., този автомобил получи хиляди похвали от световни медии и специалисти, за ускорението си, за бързата си скоростна кутия, за сцеплението, за фамозния си 3,8-литров битурбо V6, който се сглобяваше от най-добрите специалисти на Nissan, в лаборатория със строг контрол на температурата и влажността.
Дори днес, 17 години след представянето си, Nissan GT-R R35 продължава да впечатлява с динамиката и дизайна си. И е жалко, че дните му са преброени.