Това е Nissan Skyline GT-R R32, който е напълно… електрически
Ако се чудите кой се е осмелил да електрифицира легендарния Skyline GT-R R32, спрете да го правите - Nissan. Да, самите Nissan седят зад този интересен и леко противоречив проект, което може да ни замисли дали пък японците не ни подгряват за следващото поколение на модела, R36.
Проект, дело на екипа на Риозо Хираку, шефът на отдела за задвижващи системи. Докато инженерите приключвали настройките на двойното задвижване на новия X-Trail, решили да експериментират със „залежал“ R32 и да го конвертират в чисто EV, в R32 EV. Което се оказало доста по-сложно за реализиране отколкото специалистите си мислели в началото.
Наложило са 3D сканиране на колата, за да се предвиди кое къде може да бъде монтирано. Батерията например, с капацитет 62 кВтч и произход Leaf Nismo, се наложило да бъде настанена на мястото на задната седалка. Отпред, 2,6-литровият RB26 отстъпил място на ел. машина с 215 к.с. (160 кВт) и 340 Нм, каквато била поставена и на задната ос.
Тоест, ако съберем показателите на двата мотора ще получим 430 к.с. и 680 Нм, макар че математиката при електромобилите и хибридите не винаги е толкова праволинейна. Nissan не споделят данни за динамиката, но разкриват колко по-тежка е колата от оригинала – 367 кг (1430 кг срещу 1797 кг). R32 EV реално тежи колкото все още актуалния и чисто бензинов R35.
За да бъдат адекватни на увеличената маса, спирачките са заимствани именно от R35, като за целта се е наложило и увеличаване на диаметъра на джантите, от 16 на 18 инча. Окачването е с Öhlins компоненти и Nismo благословия, а вътре колата не е особено променена. Има добавени пера зад волана (симулират смяна на предавки), централната конзола, която стандартно помещава управлението на климатика, радиото и трите уреда със стрелки, е заменена от дисплей.
Макар, че последното се вижда във видеото, а не от снимката на интериора, където колата още е с копчетата. Личат си обаче предните седалки - Recaro с карбонови основи. Друго? Отвън липсва големият ауспух, а портът за зареждане е наместен на мястото на гърловината за бензин.
Какво мислите за проекта? Интересна интерпретация или „съсипия“? Ако сте пропуснали, може да гледате и нашето видео за легендата R32, след което да споделите мнението си.