Този Merc C 43 AMG T е много много рядък и се продава у нас
W202.093. Това е вътрешнозаводското означение на Mercedes-Benz C 43 AMG T-modell, най-мощното и спортно изпълнение на първата в историята C-класа, която е и първата C-класа с V8. Моделът W202 е и ключов и в историята на AMG. Преди повече от 31 години, на 9 септември 1993, на изложението във Франкфурт, Mercedes представят C 36 AMG – първият модел, разработен съвместно с основаното през 1967 г. тунинг ателие AMG, а не в последствие доработен от него.
Колата е базирана на Mercedes-Benz C 280, но вместо 6-цилиндровия M 104, инженерите на Merc и AMG взимат 3,2-литровата машина, която по това време работи в E 320 (W124), и увеличават диаметъра (от 89,9 мм на 91 мм) и хода (от 84 мм на 92,4 мм) на буталата, за да получат работен обем от 3606 куб. см.
По-дългият ход е свързан и с коляновия вал от 3,5-литровия дизелов мотор OM 605 D 35 A. Разбира се, сменени са и самите бутала, оптимизирана е системата за мазане, за газоразпределение, управляващата електроника, в резултат на което мощността на агрегата се увеличава с 87 к.с. спрямо тази на изходния 2,8-литорв „шестак“, до 280 к.с., а максималния въртящ момент достига до 385 Нм.
Освен вал от дизелов двигател, C 36 AMG разчита и на други компоненти от различни модели на марката. Като например на предно окачване от 12-цилиндровия R129 SL 600 и задната ос, идентична с тази на W124 E 430. Формула, която се оказва супер успешна. През юни 1996 г. моделът става официална кола на сигурността във Формула 1, а до пролетта на 1997 г., продажбите на C 36 AMG достигат до над 5200 екземпляра.
Успех, довел до следващата логична стъпка от колаборацията на AMG и Mercedes-Benz, касаеща най-компактният тогава модел на марката с трилъчата звезда. Вкарването на V8 с C-клас, на 4,3-литровия M113.944. За разлика обаче от C 36, която е излизала от завода, като готова C 280, след което е била преработвана в Афалтербах от AMG, C 43 AMG се сглобява на поточната линия на Mercedes. Оптимизация, след като Daimler-Benz купува контролния пакет акции на AMG през 1998 г. (през 2005 г. поема пълния контрол), макар че производство на C 43 започва в края на 1997.
В нея, M113 моторът генерира 306 к.с. и 410 Нм, които позволяват на автомобила да спринтира от 0-100 км/ч за 5,7 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но може да достигне до 270 км/ч, ако бъде „отключена“. И тук AMG и Mercedes вземат от рафтовете за други модели – скоростната кутия е, като на R129 SL 500, 5-степенен автомат, но оптимизиран, а спирачната система работи също в W210 E 55 AMG.
C 43 AMG W202 се произвежда от края на 1997 г. до пролетта на 2000 г. За това време, от завода на Merc излизат 4200 екземпляра, 80% от които са седан, а останалите 20% (840 екземпляра) - комби, T-modell (немското означение). Общо 402 броя от модела са с десен волан, 80 от които комбита, което пък означава, че от W202.093 са направени едва 760 екземпляра.
Разбира се, можем да допуснем отклонения с по няколко броя, поради далечността на периода. Също, няма как да е особено точна информацията колко са останали до днес и поради факта, че някои C 43-ки били преработени в C 55 AMG, опция от 1998 г., с 5,4-литорвия M113.
Колата повод за материала? Тя е с първа регистрация именно от 1998 г., в Италия, през 2011 г. отива в Германия, откъдето я купува Classic Cars Club, за да я освежи и запази ценители. Купето е пребоядисано в оригиналния цвят, пробегът е 164 хил. км., техническото състояние на автомобила е чудесно, а искана сума в момента е 31 999 лв. Така, че ако си търсите доста рядко AMG на разумна цена, имате вариант.