Audi Q6 e-tron offroad concept е с портални оси и 13 400 Нм
13 400 Нм? И на мен не ми се вярваше, когато прочетох тази характеристика, в съобщеното за медиите, за експерименталното Audi Q6 e-tron offroad concept. Проверих, че пикът на въртящия момент на най-мощната нормална версия на модела, SQ6 e-tron, е 580 Нм.
Ключът към „мистерията“ тук са т.н. портални оси. Благодарение на комбинацията от зъбни колела, те увеличат въртящия момент много кратно, а Audi цитират именно него в официалния текст. Въпросните оси са „разработени от нулата“, казват още немците и позволяват постигането на „комбинирани 13 400 Нм“, за период от 10 секунди.
Могъщо изглеждащият офроудър е базиран именно на SQ6 e-tron и по-точно на неговата купеобразна версия Sportback, която е по-предпочитана от стандартната с класически двуобемен SUV силует. Това означава батерия с капацитет 100 кВтч (94,9 кВтч от които използваем), два ел. мотора и сумарна мощност 360 кВт или 489 к.с.
Audi са повдигнали колата с цели 16 см, а следата е разширена с 25. Тези мерки, заедно с порталните оси, позволяват на Q6 e-tron offroad concept да катери терени с наклон до 45 градуса. Минус е редуцирането на максималната скорост, от 230 км/ч на SQ6 e-tron, до 175 км/ч за офроуд концепцията.
„Силно емоционална нова интерпретация на quattro“, казва шефът на марката Гернот Дьолнер, която надали ще видим в серийно производство, но щастливците, които ще посетят F.A.T. Ice Race на първи февруари, ще могат да видят на живо.