Официално: BMW M3 CS Туринг е тук!


30 Jan 2025

Та-да-а-ам! За първи път светът получава съчетанието CS и комби в едно изречение. Изглежда брутално! И е колкото модерно, толкова и олдскул, без електрически глезотии и хибридни щуротии!

3-литровият двойно турбиниран редови шестак е съчетан с познатия 8-степенен автоматик и идва с 550 к.с., увеличение на мощността с 20 кончета спрямо и без това бързото M3 Competition Туринг. Максималният въртящ момент от 650 Нм е запазен и е наличен в диапазона от 2750 до 5950 об/мин, а споменатите 550 коня идват при 6250 об/мин., доста преди пика от 7200 об/мин, на който е способен двигателят S58. И макар CS да е с двойно предаване xDrive, все така получавате режим, в който колата върти само задните си колела.

Олекотяването е сравнително скромно – 15 кг спрямо варианта Competition, което само показва колко премислено и олекотено е стандартното M3 комби. Все пак инженерите са заменили предния капак с карбонов. Същият композит е използван за предния сплитер, въздухозаборниците, корубите на страничните огледала и дифузьора. В интериора ще намерите карбонови седалки, като след тази диета комбито тежи 1850 кг.

Максималната скорост с M Driver’s Package е електронно ограничена на… 300 км/ч. Ускорението до 100 км/ч отнема 3,5 секунди, а за 11,7 секунди достигате 200 км/ч. Още по-внушителни са стойностите за междинно ускорение – 2,7 секунди от 80 до 120 км/ч на четвърта предавка.

Външно няма как да сбъркате CS. Гигантските бъбреци са почти голи, а фаровете са получили жълт оттенък в духа на моторните спортове. Любопитно е, че вариантът M3 CS Туринг може да се поръча в едва четири цвята на каросерията: зелено British Racing Green, синьо Laguna Seca Blue, бяло Frozen Solid White или черно Sapphire Black Metallic. Покривът и задният спойлер винаги са в черен гланц, докато задният спойлер е в червена рамка.

BMW няма да произвежда M3 CS Туринг вечно. Припомняме, че купето M4 CS беше ограничено на 1700 екземпляра, седанът M3 CS – на 2000. Вероятно Туринг ще бъде по-рядък. А желаещи със сигурност ще се намерят, въпреки че очакваме цените да надхвърлят 300 хил. лв. Производството ще се осъществява в Мюнхен, а първите доставки се очакват през март.

 

Най-достъпният хибриден SUV?