Българи участват в Monte Carlo Historique (*Допълнена)


03 Feb 2025

*Допълнена: Надпреварата е в разгара си, стискаме палци на българските участници и следим състезанието!

При първото си участие в ретро ралито Monte Carlo Historique български екипаж се движи на пето място в класа си. Георги Андонов, член на ретро клуб “Авангард” и съпругата му Йорданка Андонова, участват със своето Volvo PV544 от 1961 г. То попада в групата на най-старите коли в ралито (категория I, произведени преди 1965 г.). Жоро и Дана се включиха в 27-ото издание на ралито и както може да видите от клиповете, се справят със снежните пътища доста по-добре от много по-опитни състезатели с по-нови и мощни коли. 

 

Споделят, че условията на моменти са били доста тежки, а някои участъци са били зверски изровени от WRC машините, състезавали се броени часове преди тях.

 

Нашите разчитат на мобилен сервиз, осигурен от ретро клуба, както и на специализиран механик – Антон Шукадаров. В подобни ралита определящо за победата не е кой ще премине отсечката най-бързо, а точността и прецизността по спазването на определени правила на шофиране и изпълнение на препятствията – и най-вече не трябва да изпреварваш или изоставаш от графика. В такива тежки условия обаче състезанието действително е наложило доста високи скорости, поне според възможностите на коли на повече от половин век. 

 

Участват екипажи и коли от целия свят, като стартът се дава от четири различни точки – Монако, Италия, Германия и Белгия. Всичките лъчове стартират с преход и се срещат на френска земя за първото от четирите състезателни изпитания. Много от колите са участвали в истинското рали Монте Карло преди десетилетия.

Българският екипаж се движи на 31-во място в генералното класиране, в което влизат всичките над 200 екипажа, включително с много по-нови коли. Най-модерните машини в ралито са произведени през 1982 г. Водачи са белгийци с Alfa Romeo Giulia TI от 1965 г., състезаващи се в същата най-престижна категория I като нашите.

 

Най-достъпният хибриден SUV?