Африканска държава пусна първите си електрички
Буркина Фасо вече има собствена марка електромобили – Itaoua. Първите продукти са моделите Native и Sahel. Няма технически подробности, освен, че минават 330 км с едно зареждане.
Още от пръв поглед става ясно, че колите не са разработени или проектирани в Африка. Sahel подозрително прилича на Dacia Spring, но е по-вероятно да е черпил вдъхновение от китайския вариант DongFeng EX1. Native пък е точно копие на Nammi 01 или само Box, както е известен моделът на някои пазари в Европа. Така че новата африканска марка всъщност предлага пребрандирани модели на DongFeng за местния пазар.
И ако мислите, че електромобилите в Африка не са особено популярни, то през 2024 г. пазарът на електромобили е достигнал стойност от 15,8 млрд. долара. Китай държи водещото място по внос.
Електричките трудно си пробиват път в Африка, но вече съвсем не са екзотика. В Ботсвана се произвеждат китайски електромобили, а в страни като Южна Африка и Мароко има развита мрежа от зарядни станции. В Мароко има и завод за батерии за електромобили. Много африкански страни предлагат стимули при покупка на електрообили – Ангола, Египет и Бенин са сред тях.