Новото Audi A6 ни върна вярата в автомобилната индустрия
Audi официално представи новото поколение на своя модел A6 Avant, с което ни зарадва особено много и ни върна част от вярата в съвременната автомобилна индустрия. Въпреки че в исторически план седанът винаги е бил водещ в гамата, този път комби версията заема централно място, като се очаква седанът да бъде представен през следващия месец.
Дизайн и аеродинамика
Новият A6 Avant впечатлява с изчистени линии и модерен външен вид, който напомня на по-малкия A5 Avant. Впечатляващ е и коефициентът на въздушно съпротивление от 0,25, което го прави най-аеродинамичното комби с двигател с вътрешно горене в историята на Audi. Електрическата версия A6 Avant E-Tron постига още по-нисък коефициент от 0.24.
Размери и колела
В сравнение с предишното поколение, новият A6 Avant е удължен с 5,8 см, достигайки обща дължина от 4,99 м. Колесната база остава почти непроменена с 2,93 м, а ширината без огледалата е малко под 1,88 м. Базовите модели в Европа ще бъдат оборудвани с 18-инчови алуминиеви джанти, като по-високите версии ще предлагат опции до 21-инчови джанти с трицветен дизайн.
Интериор и технологии
Интериорът на A6 Avant споделя много елементи с този на A5 Avant, включително опционалния 10.9-инчов дисплей за пътника. Основният 14.5-инчов инфотейнмънт дисплей и 11.9-инчовият цифров инструментален панел предлагат модерно и интуитивно потребителско изживяване. Audi е подобрил шумоизолацията с 30% спрямо предишния модел, без да увеличава теглото, благодарение на по-добро уплътнение на прозорците и вратите, както и опционални акустични стъкла за задните врати.
Двигатели и трансмисия
Новият A6 Avant ще се предлага с разнообразие от бензинови и дизелови двигатели, всички оборудвани с мека хибридна система (MHEV) за подобрена ефективност. Бензиновите варианти включват 2-литрови и 3-литрови двигатели, а при дизела засега има само 2.0 TDI. По-малките 2-литрови агрегати доставят мощност от 201 к.с. независимо от вида гориво, а 3-литровия V6 разполага с 362 к.с.
Пазарен дебют
У дома в Германия моделът ще бъде наличен за поръчки по-късно този месец на цени от 58 000 евро с 2-литровия бензинов мотор. Дизелът започва от 61 700 евро.