Може да си купите парче от самолета на Iron Maiden, който бе нарязан на ключодържатели
Ed Force One. Култово име, което е носено от два самолета, първо от Boeing 757, който Iron Maiden резервира за световното си турне Somewhere Back in Time (2008-2009), а по-късно и от 747. Парчетата пуснати на пазара са от втория аероплан, Boeing 747-400, който първоначално е доставен на Air France през 2003, с регистрация F-GITH.Дванадесет годи по-късно машината е предислоцирана и влиза в редиците на Air Atlanta Icelandic. Там получава втората си и финална регистрация TF-AAK, с която остава и до пенсионирането си през 2022 г. Междувременно обаче, през 2016 г., Iron Maiden наемат самолета за ги вози по време на международното им турне за албума The Book of Souls.
Boeing-ът е изключително подходящ, не толкова заради луксът, който може да предложи, а заради товароспосбността си, позволяваща преместването на цялото необходимо за турнето оборудване. И, разбира се, заради своята ефектност и иконичен статус.
Още повече, пилот на машината по време на турнето е не кой да е, а самият Брус Дикинсън, фронтменът на бандата. По това време Брус изпълнява полети за Astraeus Airlines, а от 2010 г. става и маркетинг директор на авиокомпанията. Сред знаменитите курсове на Дикънсън са и тези с футболните клуб „Рейнджърс“ и „Ливерпул“, през 2007 и 2010, когато в ролята си на капитан (на полетите, не на отбора), хеви метъл вокалистът пилотира Boeing-га до Израел и Италия.
Обратно към култовия TF-AAK. Дългата 71 метра машина е приземена за последно през 2022 г. и в последствие бракувана през юли 2024 г. Самолетът е разглобен и нарязана, като части от него са „обработени“ от немската компания Aviationtag. Последните, заедно с великата банда, пускат лимитирана серия от 12 000 ключодържатели, изработени от обшивката на легендарния самолет.
Цената им? По 66 евро за парче, но ако се точите за яката плочка, ще трябва да ви разочароваме – серията бе разпродадена на мига. Подозираме обаче, че по-нататък ще се появи нова партида, ако съдим по думите на човекът зад Aviationtag. „На някои места, под слоевете, намерихме златиста боя, което прави самолетът още по-специален“. Така че, след сребристите, сините и зелените издания, вероятно ще се опитаме да си купим и златни.